کشت بیش از ۱۴ هزار هکتار محصول پاییزه در آزادشهر

ممشلی گفت: امسال پیش بینی می شود ۱۴ هزار هکتار محصول پاییزه در شهرستان آزادشهر کشت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین ممشلی» عصر امروز(شنبه 15 آذر) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کشت پاییزه در شهرستان آزادشهر اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود 14 هزار هکتار از محصولات پاییزه در شهرستان آزادشهر کشت شود که گندم یکی از محصولات استراتژیک شهرستان آزادشهر به شمار می رود و برآورد ما این است که امسال در سطح 11 هزار هکتار از اراضی شهرستان گندم کشت شود که 77 درصد آن تاکنون محقق شده و تاکنون دو هزار و 200 هکتار سطح سبز گندم را در شهرستان آزادشهر شاهد هستیم.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر ادامه داد: همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده در شهرستان آزادشهر درصدد هستیم که دو هزار هکتار کلزا کشت شود که تاکنون یک هزار و 590 هکتار کلزا در شهرستان کشت شده و از این میزان یک هزار هکتار کلزا سطح سبز دارد.
 
 
ممشلی با بیان اینکه جو و چغندرقند از دیگر محصولات پاییزه در شهرستان آزادشهر است، افزود: در شهرستان آزادشهر چغندرقند در سومین سال متوالی کشت می شود و 85 هکتار از اراضی شهرستان به چغندر اختصاص یافته است.
 
 
وی افزود: با توجه به اینکه مدت زمان محدود برای کشت باقی مانده و  آذر ماه فرصت طلایی کشت محصول پاییزه به شمار می رود از کشاورزان درخواست داریم نسبت به کشت به موقع محصولات خود اقدام کنند.
 
 
مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خاطرنشان کرد: در کارگزاری ها نهاده به مقدار موردنیاز کشاورزان تدارک دیده شده و کشاورزان بدون هیچ دغدغه می توانند نسبت به خرید نهاده های خود با ثبت نام در سامانه اقدام کنند.
 
 
ممشلی یادآور شد: در بخش کشاورزی بیمه محصولات کشاورزی یکی از ضروریات به شمار می رود و درخواست داریم که کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
 
 
 وی تاکید کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت با تدابیر انجام شده بین وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی برای خرید نهاده های کشاورزی نسبت به صدور «کشاورز کارت» اقدام کردیم و کشاورزان می توانند از طریق کشاورز کارت با دریافت تسهیلات 12 درصد نسبت به خرید نهاده های مورد نیاز اقدام کنند و در زمان فصل برداشت تسهیلات خود را بپردازند.
کد خبر 1000464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha