آحاد جامعه باید از طرح شهید سلیمانی آگاه شوند

رشیدی نژاد با اعلام اینکه طرح شهید سلیمانی(قطع زنجیره ویروس کرونا) تنها راه نجات ما از این بحران است؛ گفت: این طرح به گونه ای آموزش داده شود که همه بدانند چیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حمیدرضارشیدی نژاد، بعداز ظهر شنبه(۱۵ آذر) در ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اینکه سیر نزولی بیماری نباید منجر به عادی انگاری آن شود؛ اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی(قطع زنجیره ویروس کرونا) تنها راه نجات ما از بحران است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: برای تداوم بهبودی درخواست دارم این طرح به گونه ای آموزش داده شود که همه بدانند که طرح شهید سلیمانی چیست زیرا گاهاً کادر درمان هم اطلاعی ندارند لذا باید صداوسیما در این باره زیاد تلاش کند تا ضعف در عدم شناخت جبران شود.

 

 

وی ادامه داد: شهرستان های شهربابک، راور و نرماشیر هنوز در وضعیت قرمز هستند اما تعداد بیماری ها پایین آمده و  راور طبق آخرین آمار تنها ۱۶ بستری دارد که تست ۱۲ نفر آنان مثبت است.

 

 

دکتر نوذر نخعی هم با بیان اینکه ما همچنان جزو کشورهای درجه ۲ جهان به لحاظ اپیدمی کرونا است اما در خاورمیانه بیشترین تعداد بیمار را دارد و با ۲۹ هزار فوتی رتبه هشتم جهان را داریم؛ گفت: اما در استان کرمان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۱.۳ نفر مبتلا به کووید ۱۹ را داریم در حالیکه میانگین کشوری مبتلایان به کرونا در هر جمعیت ۱۰۰ هزار نفری، ۵۹.۲ نفر بوده که از این حیث استان کرمان از میانگین کشور بالاتر است.

 

 

وی ادامه داد: موارد مثبت به کووید ۱۹ در استان بالا است که باید اقدامات پیشگیرانه ادامه یابد و در طرح شهید سلیمانی ظرف یک ماه باید تعداد مبتلایان به کووید ۳۰ درصد و تا آخر بهمن‌ماه ۵۰ درصد کاهش داشته باشد.

 


مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان کرمان آمار حوزه علوم پزشکی بم بالا است زیرا هم تست ها افزایش یافته و هم افزایش مبتلایان را در دو شهر آن داریم؛ تأکید کرد: آثار تعطیلی دو هفته ای باید مشهود و البته تشدید نظارت ها هم همچنان وجود داشته باشد.

 

 

وی با بیان اینکه بیمارستان افضلی پور در پیکی که گذشته ظرفیت قابل قبول آن پذیرش ۲۵۰ بیمار با حفظ کیفیت خدمات بود که تا این مرز رسید اما با اقدامات خوب به سمت کاهش رفت؛ اظهار کرد: نقطه اهرمی در طرح شهید سلیمانی توانمندسازی مردم در فاصله‌گذاری، در کاهش تجمعات و ماسک‌زدن است که باید با کمترین فشار بیشترین بار را برداریم مثل تایلند که در ۷۰ میلیون نفر جمعیت تنها ۶۰ فوتی داشته است.

کد خبر 1000481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha