انتقاد از نگاه منفعت طلبی در اجرای طرح ها/ فرهنگ‌سرای بیرجند دهه فجر افتتاح می‌شود

تقی زاده از افتتاح پروژه فرهنگسرا و سالن همایش های شهرداری بیرجند در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پارک بزرگ جنگلی در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ابراهیم تقی زاده» امروز (۱۵ آذر) در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شهر بیرجند دارای 230 هزار نفر جمعیت است که حدود 65 درصد جمعیت در منطقه یک و به سمت شمال شهر بیرجند ساکن هستند.

 

رئیس شورای شهر بیرجند افزود: در سال 96 بودجه شهرداری حدود 60 میلیارد تومان بود که در آن زمان با مشکلاتی در پرداخت اضافه کار کارکنان شهرداری و مطالبات پیمانکاران مواجه بودیم. اما با درآمدهای حاصل از ساخت و سازهای شهری و همچنین پیگیری و موظف کردن دستگاه ها و ادارات به پرداخت مطالبات و افزایش درآمدها، شهرداری پویاتر شد.

 

هزینه کرد 70 درصد بودجه شهرداری در شمال شهر بیرجند
وی تصریح کرد: با توجه به فاصله زیاد مناطق شهری یک و دو در برخورداری از خدمات، طی سالهای گذشته حدود 70 درصد از بودجه شهری در شمال شهر هزینه شد. بخصوص در مهرشهر که زمانی که تحویل شهرداری شد از هیچ خدمات شهری برخوردار نبود.


تقی زاده با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مشکلاتی که در این شهر وجود دارد، نگاه نفع طلبی برخی دستگاه ها به خصوص در حوزه زمین شهری است، ادامه داد: در این خصوص متاسفانه کمتر به منافع مردم توجه شده است به طور مثال در مناطق سجادشهر، مهرشهر و زعفرانیه که زمین ها واگذاری راه و شهرسازی بوده است، اصلا زمین مناسبی برای فضای سبز یا فضاهای آموزشی اختصاص نیافته و هدف فقط فروش و واگذاری زمین ها به مردم بوده است.


وی با اشاره به آسفالت تمام کوچه های خاکی مهرشهر به جز کوچه هایی که انشعابات خدماتی ندارند، گفت: تغییر کار برخی از زمین ها با زحمت انجام شد.

 

پروژه های متعدد شهرداری در شرف افتتاح
رئیس شورای شهر بیرجند اظهار کرد: از جمله پروژه های اجرا شده در مهرشهر؛ پارک خطی، پارک آیت الله بهجت، تغییر کاربری یک زمین برای احداث بازارچه و در دستور کار بودن پارک سه هکتاری است که پیش بینی می شود تا اردیبهشت ماه سال آینده آماده شود.

 

تقی زاده بیان کرد: از 10 پارکی که در شهر کلنگ زنی شده، چهار پارک در شمال شهر بوده است.

 

وی تاکید کرد: پروژه فرهنگسرا و سالن همایش های شهرداری، در دهه فجر، پارک خیابان انقلاب تا پایان امسال و پارک بزرگ جنگلی هم در اردیبهشت ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 

40 درصد بودجه شهرداری عمرانی است
رئیس شورای شهر بیرجند گفت: در تقسیم بودجه شهرداری، 60 درصد در هزینه های جاری و 40 درصد در مباحث عمرانی هزینه می شود که چون بدون تاثیر در حقوق و دستمزد کارکنان است، تقسیم بندی خوبی است به طوری که قبلا این تقسیم بندی به نسبت 80 درصد جاری و 20 درصد عمرانی بوده است.

 

تقی زاده از جمله برنامه های آینده شهرداری را هم ایجاد مرکز بیرجند شناسی در سال آینده، برگزاری جشنواره ای برای هنرمندان دیواره نگاری و طراحی و نصب المان عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه برخی از موضوعات کلان هم ورود نماینده مجلس را می طلبد که از جمله آن موضوع اراضی پادگان بیرجند است، افزود: این موضوع در شورای دوم و با حضور وزیر دفاع و راه و شهرسازی مطرح شد و قرار بود که پادگان به خارج شهر منتقل شود و بیمارستان و ساختمان های مسکونی باقی بماند.

 

مشکلات پیچیده پادگان بیرجند
رئیس شورای شهر بیرجند گفت: بر اساس قراردادی که انجام شده بود، راه و شهرسازی باید مبلغی را به ارتش می داد، اما چون این مبلغ داده نشده بود دوباره راه و شهرسازی مقداری از زمین ها را به ارتش واگذار کرد که شامل قسمت های دیوارکشی شده است.

 

تقی زاده اظهار کرد: علی رغم تاکید مقام معظم رهبری بر خروج پادگان ها از شهرها هم از لحاظ امنیتی و هم چهره شهری، اما با این توافق کاری کرده اند که این موضوع عملا بی فایده شده است. اگر صدها هکتار به ارتش داده می شد اما این قسمت مرکزی اراضی حفظ می شد، بهتر بود.

 

وی ادامه داد: اکنون یک هزار و 30 هکتار تحویل ارتش شده و 28 هکتار باقی مانده است اما با این توافق، مباحث ترافیکی و ایجاد تقاطع در خیابان عدل و معلم با مشکل رو به رو شده است. ارتش هم طرحی را آماده کرده و تقاضای تبدیل اراضی به کاربری مسکونی و تجاری را دارد که زیبنده نیست.

 

وی با اشاره به اینکه ایجاد پروژه میدان بزرگ اجتماعات و باغ مفاخر هم از دیگر برنامه های شهرداری است، گفت: ساختمان پشت شهرداری هم که در اختیار نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی است مربوط به شهرداری است که باید زودتر تخلیه شود.

 

 

 

 

کد خبر 1000510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha