مرکز جمع آوری پسماند در بیرجند با ۸ میلیارد تومان اعتبار ساماندهی شد

جاوید با بیان اینکه مرکز جمع آوری پسماندهای شهری در انتظار تعیین پیمانکار است، گفت: این پروژه با اعتبار هشت میلیارد تومان ساماندهی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی جاوید» امروز (۱۵ آذر) در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه شهرداری از 56 میلیارد تومان در سال 96، اکنون به 180 میلیارد تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: مبنای کار شهرداری تمرکز بیشتر نسبت به انجام فعالیت در مناطق کمتر برخوردار است.

 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه پارک جنگلی اکنون در مرحله تکمیلی است و در اردیبهشت ماه افتتاح می شود، افزود: از دیگر خدمات شهرداری تعویض عمده شبکه های سنتی آبیاری فضای سبز است. همچنین خط انتقال هشت کیلومتری از جنوب شهر به شمال شهر برای آبیاری فضای سبز اجرا شده است.

 

جاوید ادامه داد: پروژه فرهنگسرای بیرجند دارای سالن اجتماعات دو هزار نفری و چند سالن جانبی با دو هکتار محوطه است که تاکنون برای آن 50 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که حتی یک ریال آن هم اعتبار دولتی نبوده است.

 

وی با بیان اینکه مرکز جمع آوری پسماندهای شهری در انتظار تعیین پیمانکار است، عنوان کرد: این پروژه  با اعتبار هشت میلیارد تومان ساماندهی شده که پس از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، دستگاه ها نصب خواهد شد.

 

شهردار بیرجند با اشاره به تکمیل مرکز متکدیان و گرم خانه بیرجند ادامه داد: ایجاد مرکز بیرجندشناسی با اعتبار 1.5 میلیارد تومان، دیوار یخی بیرجند با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر پروژه ها بوده که آماده بهره‌برداری است.

 

جاوید در ادامه ساخت پارکینگ طبقاتی حکیم نزاری، طرح میدان آیت الله عبادی با اعتبار 3.5 میلیارد تومان و طرح میدان شهید سلیمانی، ایجاد مجموعه های فرهنگی، ورزشی، طرح بند دره و ... را از دیگر برنامه های شهرداری بیرجند عنوان کرد.

 


شهردار بیرجند با اشاره به اینکه 11 هکتار برای ساخت میدان در وسط شهر برای اجرای برنامه ها و مناسبت ها در نظر گرفته شده است، گفت: باغ مفاخر در قسمتی از اراضی پادگان اجرا می شود که از 10 هکتار ارتش، تاکنون هفت هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفته و یک هکتار هم خود شهرداری به آن اضافه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام «مهدی عبدالرزاق نژاد» عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی، افزود: در دوره پنجم، متاسفانه جلسات شورای فرهنگ عمومی یا برگزار نشده و یا هم بسیار محدود بوده است، در حالی که برگزاری این جلسات بسیاری از معضلات فرهنگی را قابل حل می کند.

 

«مرتضی یزدان شناس» عضو دیگر شورای شهر نیز اشاره ای به بحث زمین های 435 هکتاری واگذاری شده توسط راه و شهرسازی برای اسکان 42 هزار نفر در منطقه زعفرانیه اشاره کرد، در حالی که این زمین ها روی گسل قرار دارد.

 

وی افزود: با توجه به نبود زیرساخت ها، ساخت و ساز در این منطقه معضلات زیادی را برای شهر ایجاد خواهد کرد که اکنون این موضوع از دست استان و شورای شهر خارج شده است.

 

این عضو شورای شهر بیرجند همچنین با توجه به کمبود آب در استان، بر توجه و استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز تاکید کرد.

 

«رضا حسنی صفت» عضو شورای شهر بیرجند نیز گفت: شهر بیرجند به دو منطقه برخوردار و کم برخوردار تبدیل شده که بر همین اساس شهرداری تلاش کرده تا به سمت توازن حرکت کند، اما سایر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و تربیت بدنی در منطقه عدم برخوردار، اقدام مناسبی انجام نداده است.

 

وی افزود: متاسفانه همه بیمارستان ها، مراکز ورزشی، ادارات کل و ... در یک سمت شهر مستقر است، در حالی که وقتی اداره و بیمارستانی در یک منطقه ساخته می شود، خدمات را هم تقسیم می کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و گویا قرار بر افتادن هم ندارد، چرا که چنین عزمی وجود ندارد.

 

حسنی صفت در پایان همچنین از خشک شدن بیش از سه هزار و 400 درخت در پادگان بیرجند هم گلایه کرد و افزود: احتمالا این درختان به صورت عمدی خشک می شود تا تغییر کاربری آن راحت تر باشد.

 

 

 

کد خبر 1000523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha