غربالگری ۱۶ هزار خانوار صومعه‌سرایی/ ۱۱ فرد مشکوک به کرونا شناسایی شدند

سیدمحمدی با بیان اینکه از آغاز این طرح تا کنون با مشارکت شبکه بهداشت، سپاه و بسیج بالغ بر ۱۶ هزار خانوار صومعه‌سرایی غربالگری شده‌اند گفت: تا کنون ۱۱ فرد مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی هدایت شده‌اند.

«سیدجلال سیدمحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: در طرح غربالگری خانه‌به‌خانه «سردار حاج قاسم سلیمانی» 42 هزار خانوار شهرستان باید پایش شوند.

 

فرماندار صومعه‌سرا پایش این خانوارها را توسط 150 گروه عنوان کرد و افزود: از آغاز این طرح تا کنون با مشارکت شبکه بهداشت، سپاه و بسیج بالغ بر 16 هزار خانوار صومعه‌سرایی غربالگری شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه تا کنون 11 فرد مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی هدایت شده‌اند گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل  اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می‌شود.

 

سیدمحمدی تصریح کرد: در این طرح به راهبردهایی از جمله قطع زنجیره انتقال با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، انجام تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری توجه شده است.

 

فرماندار صومعه‌سرا بیان کرد: داروخانه‌های شهرستان صومعه‌سرا در یک اقدامی خداپسندانه ۳۵هزار ماسک و۳۰دستگاه تب‌سنج به ارزش ۵۰میلیون تومان به این طرح اهدا کردند.

 

وی ضمن تقدیر ازمجموعه پزشکان داروخانه‌های شهرستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم با رعایت بهداشت، خستگی کادر درمان را جبران کنند.

 

کد خبر 1000538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha