گیلان رتبه نخست تولید بوقلمون مادر را در کشور دارد

اکبرنژاد با بیان اینکه زنجیره تولید بوقلمون در گیلان اقتصاد استان را ارتقا می دهد گفت: گیلان رتبه نخست تولید بوقلمون مادر را در کشور از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میرحجتعلی اکبرنژاد» امروز ( یکشنبه، ۱۶ آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گیلان ظرفیت های بالایی در حوزه پرورش بوقلمون دارد.



معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در گیلان ۱۵ واحد فعال تولید بوقلمون گوشتی صنعتی با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه وجود دارد گفت: بوقلمون همچنین به صورت خانگی و سنتی نیز بالغ بر یک میلیون قطعه به صورت بومی در استان تولید می شود.

 


اکبر نژاد اذعان کرد: در گیلان هفت واحد بوقلمون مادر با ظرفیت بیش از۴۰ هزار قطعه وجود دارد که از این واحدها از ابتدای سال تا کنون یک هزار و ۵۰ تن گوشت بوقلمون تولید شده است.

 


وی از جوجه ریزی سه واحد تولیدی با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار قطعه خبر داد و افزود: گیلان رتبه نخست تولید بوقلمون مادر را در کشور به خود اختصاص داده و همچنین در تولید بوقلمون نیمچه گوشتی رتبه پنج کشوری و مادر گوشتی رتبه ۲ کشوری و تولید بوقلمون گوشی رتبه چهار را دارد.



معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تشکیل زنجیره‌های تولید بوقلمون موجب افزایش ارزش‌افزوده درآمد پرورش‌دهندگان است خاطرنشان کرد: این زنجیره در گیلان در حال شکل‌گیری است و تشکیل آن منافع  اقتصادی مطلوبی دارد.‌

کد خبر 1000566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha