سست آمدن مقابل دشمن آنها را به طمع وا می دارد

حجت الاسلام مدبر گفت: سست آمدن و اظهار ضعف مقابل دشمنان، آنها را به طمع وا می دارد تا علیه شما حمله کنند.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: بزرگترین و سخت ترین دشمنان شما یهودیانی هستند که این روزها لباس صهیونیست به تن کرده و اروپا و آمریکا را تسخیر کرده اند.

 

امام جمعه جهرم با بیان اینکه خداوند متعال می فرماید در مورد ارتباط با دشمنان، ظالمان و ستمگران بسیار دقت کنید چرا که در حقیقت آنها مستکبر هستند، افزود: بعضی از دولت مردان از عناصر شجاعت و بصیرت برخوردار نیستند و گرنه امید به ستمگران و مستکبران عالم نمی بستند.

 

 وی تاکید بر اینکه نباید به دشمنان اعتماد کنیم، تصریح کرد:  یکی از ضربه هایی که به واسطه همین اعتماد های بیش از حد و خوشبینی ها به ما زده شد ترور دانشمند هسته‌ای ما مرحوم «شهید محسن فخری زاده» بود.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه هر گاه مقابل دشمن کوتاه آمدیم یک سیلی به ما زدند؛ تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم زمانی سردار دلها «شهید قاسم سلیمانی» ترور شد که دشمن احساس کرد که ما سست آمدیم؛ در مجلس و محافل دیپلماسی ما حرف هایی زده شد که احساس کردند که ما ضعیف شدیم و آنها نیز اقدام به ترور شهید سلیمانی کردند.

 

وی ادامه داد: اخیراً نیز با تغییر دولت در آمریکا دشمن احساس کرد ما دوست داریم با آنها ارتباط داشته باشیم؛ متاسفانه بعضی از مسئولین ما فرش برای آنها پهن کرده و تشویقشان کردند که به طرف ما بیایند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه این اقدامات زیبنده یک مسلمان نیست، تاکید کرد: باید از خدا بترسیم چرا که در غیر این صورت دنیا و آخرت ما تباه خواهد شد و دیدیم که یک سیلی دیگری هم زدند.

 

وی با تاکید بر اینکه نه تنها آیات قرآن بلکه در روایات معصومین هم آمده که چنانچه کوتاه بیاییم سیلی خواهیم خورد، عنوان کرد: سست آمدن و اظهار ضعف مقابل دشمنان، آنها را به طمع وا می دارد تا علیه شما حمله کنند.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه متاسفانه بارها از اعتماد به دشمنان ضربه خوردیم باز هم برای برخی عبرت نمی شود، گفت: امیدواریم خدای متعال کسانی که اعتماد به دشمن کرده و مردم را دچار این فلاکت کردند را هدایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه به فرموده بزرگان دین، اگر مقابل دشمن بایستیم آنها هم دست از دشمنی شان بر می دارند، تصریح کرد: ما شیعه علی (ع) هستیم و نباید مقابل قدرت پوشالی دشمن خودمان را ببازیم.

 

کد خبر 1000620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha