فعالیت ۴۴ مرکز افق در طرح شهید سلیمانی

حجت الاسلام فائزی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان در طرح شهید سلیمانی حضوری فعال دارد گفت: ۱۷ شورای خیریه به همراه ۴۴ مرکز افق اوقاف خوزستان به منظور خدمت‌رسانی بهتر در این طرح حضور دارند.

«حجت‌الاسلام فائز فائزی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: به منظور اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی، سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با آغاز هفته بسیج از اول آذر ماه این طرح را آغاز به اجرا کرده و تا ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه این طرح با استفاده از نیت موقوفات با کمک مشارکت‌های عمومی، خیران و منابع فرهنگی بقاع اجرا می‌شود افزود: ۴۴ مرکز افق در بقاع متبرکه استان خوزستان این دستورالعمل را اجرا خواهند کرد که شامل تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه لباس گرم و وسایل گرمایشی، طبخ و توزیع غذای گرم میان فقرا و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از پنج هزار بسته معیشتی توزیع شده است اضافه کرد: امیدواریم تا ۱۳ دی‌ماه که پایان اجرای این طرح است بیش از ۱۰ هزار بسته به دست نیازمندان برسد؛ تاکنون نزدیک به سه هزار پرس غذای گرم تهیه و بالغ بر ۲ هزار بسته‌ بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده توزیع شده است.

 

حجت‌الاسلام فائزی اذعان کرد: همچنین در این راستا ۱۷ شورای هماهنگی امور خیریه شهرستانی علاوه بر آن ۴۴ مرکز افق فعال خواهند بود، ستاد هماهنگی امور خیریه استان خوزستان امروز ۱۶ آذرماه به منظور هماهنگی بیشتر با شورای هماهنگی و امور خیریه شهرستان‌ها تشکیل جلسه خواهد داد، گروه‌های جهادی، مؤسسات خیریه، نیازمندان و فقرا در بانک اطلاعاتی شورای امور خیریه شهرستان‌ها جمع آوری می‌شوند تا خدمت‌رسانی بهتری را ارائه دهند.

 

وی با بیان اینکه ۱۲ کارگروه در این شورا فعالیت دارند خاطر نشان کرد: در هر کارگروه یک مجموعه تخصصی فعالیت می‌کند که از جمله این کارگروه‌ها شامل ازدواج، درمان و سلامت، ایتام، مددکاری و ... هستند.

 

رئیس مرکز افق اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه در این شورا از نیروهای جهادی و خیران استفاده می‌شود تا تشکیلات مناسبی با پشتوانه اوقاف در راستای خدمت به نیازمندان راه‌اندازی شود تصریح کرد: با راه‌اندازی و نهادینه شدن فعالیت شوراهای هماهنگی خیریه شهرستان‌ها بسیاری از اموری که به صورت موازی از سوی مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی صورت می‌گرفت، می‌تواند بهتر عمل کند و این شوراها عامل وحدت و هم‌افزایی برای خدمت به مردم باشند.

 

کد خبر 1000650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha