بازگشایی و لایروبی رودخانه های شیروان آغاز شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: بازگشایی و لایروبی رودخانه های این شهرستان آغاز شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: بازگشایی و لایروبی رودخانه های این شهرستان آغاز شده که  ۵۵ کیلومتر از رودخانه این شهرستان نیاز به لایروبی و بازگشایی دارد که بیشترین آن در بخش مرکزی قرار دارد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: از این میزان ۲۹ کیلومتر در بخش مرکزی، ۱۴.۵ کیلومتر در بخش سرحد و ۱۲ کیلومتر در بخش قوشخانه است که در مجموع کل ۹۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 

خسروپناه عنوان کرد: رودخانه‌های شناسایی شده مزبور برای امسال باید ساماندهی شود که در برنامه قرار گرفته تا در صورت تامین اعتبار حتما اقدامات لازم برای آن انجام شود.

 

وی بیان کرد: همچنین ۱۰ کیلومتر دیوار ساحلی و کف سازی رودخانه چایلق شهر، روستاهای نظرعلی، نظرمحمد و پالکانلو در بخش سرحد و قوشخانه با هزینه کرد ۳۶۸ میلیارد ریال در اولویت برنامه ها قرار دارد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان خاطرنشان کرد: در بخش مرکزی، نقاط اولویت دار ساماندهی، رودخانه پایین دست شهر زیارت به جاده آسیایی به طول پنج کیلومتر، مسیر خطاب در محدوده اراضی روستای بیگان تا جاده آسیایی به طول پنج کیلومتر و خسرویه در اراضی شوق آباد و فیض آباد به طول سه کیلومتر است.

 

خسروپناه ادامه داد: در بخش سرحد روستای نظرمحمد به طول ۱.۵ کیلومتر، میلانلو به طول دوکیلومتر و بخش قوشخانه روستای حلواچشمه به طول چهار کیلومتر و قلهک یک کیلومتر نیاز به ساماندهی دارد.

 

وی افزود: امسال ۶ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی و سرمایه برای ساماندهی رودخانه های شهرستان مصوب شده که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص داده شده و در صورت تخصیص کامل اعتبارات فقط دو کیلومتر را می توانیم اجرا کنیم.

 

وی بیان کرد: در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارد و یا در حوره مسکونی قرار دارد.

 

خسروپناه یادآور شد: از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

 

کد خبر 1000652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha