جزییات مسابقه قرآنی به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی/داوطلبانی از دیگر کشورها نیز ثبت نام کردند

مسئول مؤسسه مکتب القاسم رفسنجان گفت: مسابقه کشوری قرآن‌کریم‌ از سوره های صف و جمعه به مناسبت نخستین سالگرد شهادت شهید حاج‌ قاسم‌ سلیمانی در پنجم دی ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام هادی عرب در گفتگو‌ با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان بیان کرد: روابط عمومی مجتمع‌ مس سرچشمه با همکاری مؤسسه‌ مکتب القاسم (هیئت‌ کربلای رفسنجان) مسابقه کشوری حفظ سوره های صف و جمعه را به مناسبت اوّلین سالگرد شهادت حاج‌ قاسم‌ سلیمانی برگزار و به منتخب این‌ رویداد جوایزی اهدا می کند. 

 

 

مسئول موسسه فرهنگی مکتب القاسم رفسنجان افزود: در این راستا ۲ هدف را دنبال می کنیم یکی اینکه با توجه به بحران کرونا و ایام‌ قرنطینگی، مردم فرصت‌ هایی دارند و بهتر است‌ به نحو احسن‌ از فرصت‌ های قرنطینگی‌ استفاده کنند که بهترین‌ راهکار هم انس‌ با قرآن در این‌ ایام‌ است.

 

 

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین‌ راه اُنس‌ با قرآن حفظ قرآن‌ است؛ لذا برنامه حفظ سوره های صف و جمعه را راه اندازی کردیم تا مردم‌ و علاقه مندان‌ از فرصت‌ قرنطینگی بهره مند شوند.

 

 

حجت الاسلام عرب ادامه داد: انتخاب سوره های صف و جمعه هدف‌ دوّم این‌ مسابقه است که دارای محتواهایی متناسب با شهادت‌ حاج‌ قاسم سلیمانی است و این مسابقه را  به نخستین‌ سالگرد این شخصیت‌ مقاومت گره زدیم‌.

 

 

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۵۰۰ نفر ثبت نام در این طرح می کنند؛ خاطرنشان کرد: طی دو روز اخیر‌ از کشورهای لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای حاشیه و نیز استان‌ های کرمان، خراسان، تهران، فارس و .... شرکت کننده داشتیم و بیش از یک هزار نفر ثبت نام کردند و مهلت ثبت نام‌ هم تا ۲۸ آذر ماه ادامه دارد.

 


حجت الاسلام عرب، زمان برگزاری مسابقه را پنجم‌ دی ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: به نفرات‌ اوّل تا سوّم‌ این‌ مسابقه مبالغی به ترتیب ۱۰۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون ریال اهدا می شود ضمن‌ اینکه ۸۰ جایزه ۵ میلیون ریالی هم به رتبه های بعدی اعطا می شود و مسن ترین‌ و کم سن ترین‌ شرکت کننده این‌ مسابقه هم بدون قرعه کشی مورد تجلیل قرار‌ می گیرند.

 

 

وی با بیان اینکه این‌ مسابقه به مناسبت نخستین‌ سالگرد شهادت صف شکن لشکر مبارزه با تکفیر و الحاد سردار دل ها حاج‌ قاسم‌ سلیمانی برگزار می شود، لینک ثبت‌ نامی این‌ مسابقه را karbala72.ir عنوان کرد و  با اشاره به اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری جلسات حضوری قرآن کریم در جامعه، برگزاری این مسابقه می تواند موجب افزایش انس با قرآن در میان مردم  شود؛ افزود: از آنجا که در این سوره ها حقایقی ارزنده در باره ادب و سلوک اسلامی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی مطرح شده است، انس با این سوره ها خود می تواند بستری به منظور گسترش هر چه بیشتر این ارزش ها در جامعه فراهم کند.

کد خبر 1000653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha