فریاد مرگ براستکبار باید از قله های پیشرفت و ترقی ایران اسلامی شنیده شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه نقش و تأثیرگذاری قشر دانشجو و دانشگاهیان در توسعه و پیشرفت کشور، غیر قابل کتمان است، گفت: باید با علم آموزی و دانش اندوزی فریاد مرگ براستکبار را در قله های پیشرفت و ترقی کشور سرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقر محمدی لائینی» امروز(16آذر) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده امام محمد باقر(ع) ساری اظهار کرد : علم و دانش باید در راستای خدا باشد. اگر علم در این راستا باشد، جنگ و مسلسل را کنار می گذارد در غیر این صورت باعث سرکشی و طغیان می شود

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با تاکید براینکه نقش و تأثیرگذاری قشر دانشجو و دانشگاهیان در توسعه و پیشرفت کشور، غیر قابل کتمان است، گفت: اگر نگاهی به هویت ۱۶ آذر و حرکت دانشجویان کنیم می بینیم که تازه چهار ماه از کودتا آمریکایی -  انگلیسی می گذشت و یک نوکری را در ایران گذاشته بودند، در چنین شرایطی که خفقان بود و در دانشگاه تهرانی که نسبتا نو پا و برای خودشان بوده و قرار بود نیکسون در آن مدال افتخار بگیرد؛ انتظار نداشتند که حرکت ضد استکباری صورت بگیرد ولی گرفت.

وی با بیان اینکه اگر دانشگاه از آرمان های دینی فاصله بگیرد، هرگز نمی توانند رسالت خطیر خود را در عرصه های مختلف انجام دهند، اذعان کرد: اولین شعارهای مرگ بر آمریکا در قرن معاصر را دانشجویان سر دادند. این به معنای هویت ضد استکباری قشر فرهیخته است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: نظام سلطه جنبش های دانشجویی را مصادره کرده و مقابل حکومت ها قرار داده است. باید با روایتگری درست، هدف اصلی واقعه 16آذر سال ۱۳۳۲را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

 

وی با بیان اینکه حادثه ۱۶ آذر مانند ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار می باشد، افزود: هر دو حرکت دانشجویی از هویت ضد استکباری و ضد نظام سلطه برخوردار بوده و این هویت اصلی را باید حفظ کنیم و اگر به درستی آن را به نسل بعدی منتقل نکنیم به قربانیان آن روز خیانت کرده ایم.

حجت الاسلام محمدی لائینی به ترور ناجوانمردانه استاد دانشگاه و دانشمند هسته ای کشور شهید« محسن فخری زاده » اشاره و  تاکید کرد: نباید روحیه استکبار ستیزی این روزها از بین برود.  باید با علم آموزی و دانش اندوزی فریاد مرگ براستکبار را در قله های پیشرفت و ترقی کشور سرداد.

 

کد خبر 1000744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha