جامعه دانشجویی البرز مفتخر به ۱۵۶ شهید دانشجو در دوران دفاع مقدس است

رستمیان با اشاره به اهمیت روز دانشجو و جایگاه علم و دانش در عرصه تحقق گام دوم انقلاب گفت: جامعه دانشجویی البرز مفتخر به ۱۵۶ شهید دانشجو در دوران دفاع مقدس است.

«سلیمان رستمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو گفت:  جامعه دانشجویی البرز مفتخر به ۱۵۶ شهید دانشجو در دوران دفاع مقدس است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: ایران اسلامی در طول دوران دفاع مقدس شاهد جانفشانی شهداء و ایثارگرانی بود که در عرصه های مختلف مردانه حضور پیدا کردند و حماسه آفریدند.

 

وی با اشاره به اهمیت جایگاه رفیع دانشجویان شهید اظهار کرد: شهداء دانشجو با بلوغ فکری که برگرفته از آرمان های انقلابی بود در طول تاریخ انقلاب اسلامی حماسه های عظیمی خلق کردند و نشان دادند که تا چه اندازه علم و دانش در پذیرفتن حق و ایجاد روحیه حق طلبی و جهاد موثر است.

 

وی ادامه داد: حماسه آفرینی دانشجویان در واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ پیش از ورود نیکسون معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در دانشکده فنی تهران و شهادت آنان نمونه بیداری اسلامی دانشجویان است.

 

وی بیان کرد: امروز جامعه ایران اسلامی با ۲ هزار و ۲۲۱ دانشجو در تمامی ایران و ۱۵۴ شهید دوران دفاع مقدس برگ دیگری از افتخار و هویت فرهگی و ایمانی را در دل تاریخ رقم زده است.

 

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در پایان خاطنرشان کرد: شهداء شمع محفل بشریت هستند و امروز دانشجویان پیروان راستین شهداء در جهت و معیار معین آنان برای حفظ و تعالی جامعه ایران اسلامی برای تحقق گام دوم انقلاب تلاش می کنند. 

 

کد خبر 1000812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha