تلاش برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر در خراسان جنوبی ادامه دارد

ملانوری گفت: اقدامات انجام شده در زمینه بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان، قابل تقدیر است اما برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر باید تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، «حمید ملانوری» امروز (۱۶ آذر) در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک صنعتی بیرجند گفت: خراسان جنوبی به لحاظ تعدد معادن و استعدادهای معدنی و واحدهای تولیدی صنعتی جزو استان‌های ویژه است.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با وجود امنیت سرمایه‌گذاری، مرز فعال و مزیت‌های منحصر به فرد استان خراسان جنوبی، اقدامات انجام شده کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.

 

ملانوری حضور سرمایه‌گذاران در حوزه اقتصادی استان را ارزشمند خواند و افزود: اینکه جوانان تحصیلکرده و فعال وارد میدان شده و زمینه‌های ایجاد اشتغال خوبی را هم فراهم کرده‌اند، جای تشکر دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید با معرفی هرچه بیشتر مزیت‌های نسبی استان، نسبت به جذب سرمایه‌گذارانی برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها تلاش کنیم.

 

ملانوری افزود: حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران ضمن ایجاد رونق و جهش در تولید استان، ارزش افزوده فراوانی را هم به همراه دارد.

 

وی خام‌فروشی را بزرگترین آسیب برای ظرفیت‌های موجود عنوان کرد و گفت: با خام‌فروشی، ذخایر و داشته‌های استان را به ثمن بخس عرضه می‌کنیم در حالی که با اندک تغییر و تبدیل آن به مصنوعات خاص، ارزش واقعی آن محصول عاید می‌شود.

 

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در جریان فرآوری هر محصول از مرحله استحصال تا تولید مصنوعات مرتبط، واحدهای تولیدی کوچکی فعال می‌شوند که در اشتغالزایی و ایجاد درآمد سهم بسزایی دارند.

 

وی افزود: وجود مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی متعدد با حدود ۵۰ هزار دانشجو و جوانان تحصیلکرده، توانمند و با انگیزه، ظرفیت‌های خوبی هستند که می‌توانند در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان و ایجاد ارزش افزوده به کمک ما بیایند.

 

گفتنی است؛ استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور در شهرک صنعتی بیرجند از پنج واحد تولیدی فعال در این مجموعه بازدید و با مدیران آنها گفتگو کرد.

 

ملانوری از نزدیک روند فعالیت کارخانه تولید آرد سفید گلبرگ، شرکت صنایع سنگ پاسارگاد، شرکت مهراس کویر در زمینه تولید لوله یو پی وی سی و واحد تولید ماسک را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد. تولیدکنندگان در این بازدید تامین مواد اولیه، بازاریابی، فرسوده بودن دستگاه‌ها و عدم استفاده از تمام ظرفیت واحد‌ها را از مشکلات پیش روی تولیدشان عنوان کردند.

 

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی طرح توسعه کارخانه تولید کننده انواع لوله و اتصالات یو پی وی سی افتتاح شد.

 

 

کد خبر 1000866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha