راهبران آموزشی در آستارا به کمک دانش‌آموزان جامانده از شاد می‌شتابند

موسوی گفت: سه راهبر آموزشی، دانش‌آموزان جامانده از شبکه شاد را براساس اطلس جغرافیایی و یادگیری شناسایی و فرایند آموزش رسمی رصد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید سجاد موسوی» امروز(یکشنبه، ۱۶ آذر) در جمع راهبران آموزشی این شهرستان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته سه راهبر آموزشی، دانش‌آموزان جامانده از شبکه شاد را براساس اطلس جغرافیایی و یادگیری شناسایی و فرایند آموزش رسمی رصد می‌کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان اینکه راهبران آموزشی با حضور در روستاهای فاقد زیرساخت‌های مخابراتی به واسطه ارتباط‌گیری با معلمان و دانش‌آموزان درس‌نامه‌های تهیه‌شده را ارائه و به سوالات آنها پاسخ می‌دهند، افزود: درس‌نامه‌های فوق به دو شکل مکتوب و لوح فشرده در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 

وی تعداد مدارس روستایی و عشایری شهرستان آستارا را ۴۵ واحد و حوزه فعالیت هر راهبر را ۱۵ مدرسه دانست و تصریح کرد: نظارت بالینی بر مباحث آموزشی و پرورشی، ارتقای مهارت حرفه‌ای معلمان آموزش ابتدايی و كاهش فاصله سطح علمی دانش‌آموزان روستايی نسبت به منطقه از جمله اهداف راهبران آموزشی است.

 

موسوی با اشاره به اینکه راهبری و نظارت بر مدارس ابتدايی مناطق روستایی نقش مهمی در بهبود كيفيت فرايند آموزشی و تربيتی دارد، گفت: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، تامين سلامت و آموزش و فراهم كردن فرصت‌های تعليم و تربيت برای همه كودكان لازم‌التعليم به عنوان یک ماموريت اصلی تعريف شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با تاکید بر ضرورت تشکیل مستمر جلسات راهبران و سرگروه‌های آموزشی، خاطرنشان کرد: از کارشناسان ذیریط و راهبران آموزشی انتظار داریم دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در فضای مجازی را شناسایی‌کرده و جهت تشویق به اداره معرفی کنند.

کد خبر 1000874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha