طرح «ایران قوی» محور فعالیت کانون‌های مساجد استان سمنان است

حجت الاسلام موسوي گفت: محور فعالیت کانون‌های مساجد در دومین سال فعالیت فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) براساس طرح «ایران قوی» در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «سید علی موسوی» جلسه شورای معاونین ستاد هماهنگی فهما کشور با حضور حجت الاسلام ارزانی،مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فهما کشور در زمینه رویداد ملی فهما و طرح ایران قوی گفت: جایگاه استان سمنان بر اساس گزارش دریافتی از ستاد در وضعیت مطلوب قرار دارد که این جایگاه مرهون تلاش های همکاران استان و مشارکت مدیران محترم کانون های مساجد سراسر استان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ضمن تقدیر از رئیس ستاد فهما کشور و معاونین ستاد در زمینه برنامه ریزی مناسب در راستای اجرای برنامه ها در قالب رویداد ملی فهما ،گفت: اجرای طرح ملی ایران قوی نیز در سال ۹۹اقدامی ارزشمند در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که کانون های مساجد در این عرصه نیز به خوبی وارد صحنه شده اند.

 

وی با بیان اینکه مدیران کانون های مساجد با روحیه جهادی در کانون فعالیت دارند،افزود: اجرای برنامه ها بدون هیچ چشم داشتی و به منظور پاسداشت خون شهدا توسط مدیران و اعضا کانون ها در حال انجام است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه همکاری ستاد استان با مدیرکل و معاونین و مجوعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار خوب است  اظهارداشت: تعامل و همکاری با سایر نهاد های فرهنگی استان و بویژه اعضا شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نیز مطلوب است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان همچنین به فعالیت کانون های مساجد در فضای مجازی اشاره داشت وافزود: تلاش بر این است برنامه ها و فعالیت ها متناسب با شرایط کرونایی انجام شود و براین اساس سایر ظرفیت ها و کارکردهای مساجد و کانون ها نیز نمود بیشتری پیدا می کند.

 

وی  با تأکید براینکه  در طرح ملی «ایران قوی»، به جریان سازی گفتمان انقلابی، اسلامی و  فعالیت های فرهنگی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی  هنری در سطح کانون های مساجد توجه دارد ادامه داد:ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و  اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح است و در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی دارد.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: کانون‌ها فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری و براساس نوع محتوا امتیاز دریافت کرده و در نهایت مجموع امتیازها تبدیل به اعتبار می شود، بنابراین در این فرایند تمامی اعضای کانون درگیر یک رقابت سالم جهت ارتقاع سطح کمی و کیفی کانون ها می شوند.

 

کد خبر 1000892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha