بیش از ۲۱ درصد رب گوجه کشور در واحدهای تولیدی مرودشت تولید می شود

زارع گفت: فعالیت ۱۱۳ واحد صنایع تبدیلی دارای مجوز جهاد کشاورزی در مرودشت نقش مطلوبی در تولید رب گوجه داشته و بیش از ۲۱ درصد رب گوجه کشور در واحدهای تولیدی مرودشت تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سیده فاطمه زارع»، امروز (یکشنبه 16 آذر) با اشاره به مرودشت به عنوان بزرگترین صادرکننده رب گوجه فرنگی در فارس در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: 10هزار و ۷۱۰ تن رب گوجه فرنگی، شوری و ترشی به ارزش یکصد و 20 میلیارد تومان از مرودشت به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

مسئول صنایع غذایی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت افزود: این محصولات به کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، رومانی، قزاقستان، دبی، عراق، و ... صادر می شوند.

وی اضافه کرد: فعالیت ۱۱۳ واحد صنایع تبدیلی دارای مجوز جهاد کشاورزی در مرودشت نقش مطلوبی در تولید رب گوجه داشته و موجب شده تا مرودشت مقام اول تولید رب گوجه در استان فارس را داشته باشد.

زارع اضافه کرد: برای صادر کردن رب گوجه مرودشت از دستگاه های مدرن، قوطی، شیشه و حلب در سایزهای مختلف استفاده می شود و بیش از 21 درصد رب گوجه کشور در واحدهای تولیدی مرودشت تولید می شود.

وی تاکید کرد: وجود واحدهای صنایع تبدیلی در مرودشت نقش موثری در اشتغال زایی این شهرستان دارد و زمینه اشتغال بیش از یک هزار  نفر را ایجاد کرده است.

کد خبر 1000897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha