طاهریان سکاندار کتابخانه های عمومی استان سمنان شد

در مراسمی «محمد طاهریان» به‌عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «مهدی رمضانی» در آئین تودیع و معارفه ویدیو کنفرانسی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به فعالیت سه هزار کتابخانه عمومی در کشور گفت: این در حالی است که بر اساس متوسط جهانی باید ۱۵ هزار کتابخانه در سراسر کشور ایجاد شود.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر لزوم ارتقای سرانه مطالعه در کشورتأکید داشت و افزود: استان سمنان ظرفیت بسیار قابل قبولی در حوزه کتابخانه‌های عمومی دارد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داشته و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در استان موجود است.

 

وی با اشاره به اینکه سمنان از معدود استان‌های کشور است که دارای کتابخانه مرکزی است اظهارداشت: باید تلاش شود توسعه کتابخانه‌های شهرستانی در این استان اتفاق بیفتد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رمضانی بابیان اینکه تمام امکانات را در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان سمنان قرار خواهیم داد تا توسعه کتابخانه شهرستان‌ها محقق شود، یادآور شد: کتابخانه مهدی‌شهر آماده بهره‌برداری است و اعتبارات خوبی برای تجهیز تخصیص داده شد و بودجه این طرح سریعاً پرداخت خواهد شد.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: مدیران ستادی نهاد کتابخانه‌ها به لحاظ مدیریتی، جوان و باانگیزه بوده و تلاش داریم از این توانمندی در خدمت بیشتر به مردم بهره‌مند شویم.

 

«حبیب اله خجسته پور» نیزدراین مراسم ضمن بیان اینکه فعالیت اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان مطلوب است و کارکنان و کتابداران این استان برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش می‌کنند اظهارامیدواری کرد: در آینده شاهد توسعه بیشتر کتابخانه‌های عمومی این استان در زمینه نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و منابعی باشیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان،  تلاش کتابداران استان سمنان را در انجام فعالیت فرهنگی مطلوب دانست و گفت: کتابخانه‌ها بایستی از شکل قرائت‌خانه خارج شوند و به پاتوق فرهنگی تبدیل شوند.

 

وی گفت: بایستی همه‌کسانی که در کار فرهنگی مشغول هستند تلاش کنند تا شهر سمنان بتواند عنوان پایتخت کتاب را به دست آورد.

 

خجسته پور از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواست هرچه سریع‌تر کتابخانه عمومی شهرستان مهدی‌شهر را تجهیز و راه‌اندازی کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به این مطلب که کتابخانه عمومی آیت اله فیض سرخه‌ای در شهرستان سرخه به دلیل قدمت بالا و فرسودگی تعطیل‌شده است اظهار داشت: هرچه سریع‌تر باید این کتابخانه فعالیت مجدد خود را آغاز کند.

 

وی بابیان اینکه به‌جز کهن‌آباد تمام شهرهای این استان دارای کتابخانه است افزود: امیدواریم در آینده شاهد راه‌اندازی کتابخانه مرکزی در همه شهرستان‌های این استان باشیم.

 

خجسته پور سمنان بیان کرد: توسعه و تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ساختمانی و منابع غَنی کتابخانه‌های عمومی استان و به‌روزآوری کتب از الزامات روز استان درزمینه فرهنگی است.

 

در ادامه مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این مراسم اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و فناوری‌های نوین برای تحقق اهداف عالی کتاب و کتاب‌خوانی در استان در دستور کار است.

 

«محمد طاهریان» افزود: کتابخانه‌های عمومی استان را به معنای واقعی به پاتوق فرهنگی تبدیل کرده و از این ظرفیت حداکثر استفاده را خواهیم‌برد.

 

وی ضمن بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بایستی رویکرد کتابخانه‌های عمومی تغییر کند گفت: باید برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از فن‌آوری‌های نوین و ظرفیت فضای مجازی استفاده شود.

 

طاهریان گفت: شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای کتابداران است تا به معرفی کتابخانه‌ها و ارائه خدمات این مکان فرهنگی بپردازند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در پایان این مراسم از زحمات حسین شاکری، مدیرکل اسبق کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و سعید دهقانلو، سرپرست اسبق کتابخانه‌های عمومی استان سمنان قدردانی شد و محمد طاهریان، به‌عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان این استان معرفی شد.

 

 

کد خبر 1000921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha