مصوبه مالیات ارزش افزوده مجلس منافی شرح وظائف شوراها بنابر قانون اساسی است

خستو با اعلام درخواست از شورای نگهبان نسبت به متوقف کردن مصوبه مالیات ارزش افزوده مجلس گفت: مصوبه مالیات ارزش افزوده مجلس منافی شرح وظائف شوراها بنابر قانون اساسی است.

« رحیم خستو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص درخواست از شورای نگهبان نسبت به متوقف کردن مصوبه مالیات ارزش افزوده مجلس گفت: مصوبه مالیات ارزش افزوده مجلس منافی شرح وظائف شوراها بنابر قانون اساسی است.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج افزود: مجلس شورای اسلامی در مصوبه ۹ آذر سال جاری در قالب مصوبه ای عوارض دریافتی شهرها را در اختیار وزارت کشور قرار داد.

 

وی با اشاره به شرح وظائف شوراها در بند ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانونی اساسی اظهار کرد: مصوبه مجلس در خصوص سپردن اختیارهای عوارض شهرها به وزارت کشور منافی قانونی اساسی است.

 

وی بیان کرد: از شورای نگهبان درخواست می شود نسبت به این مصوبه که لایحه آن از طرف دولت با دلایل خاص و متناسب با شرایط کشور در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، مخالفت کند. 

 

خستو با ابراز مخالفت پارلمان محلی شورای اسلامی شهر کرج و اعتراض به مصوبه اخیر مجلس خاطرنشان کرد: مکاتبه های کتبی به منظور اعلام مخالفت با این مصوبه با نهادی مرتبط انجام می شود چرا که با سلب این اختیار، شوراهای اسلامی شهر به عنوان یکی از اصلی ترین نهادهای اجتماعی در زمینه سیاست گذاری برای رونق و رشد شهری نمی توانند اعمال وظیفه کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1000990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha