توسعه مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد

صفری از فعالیت ۱۲۲ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان زنجان خبر داد و گفت: این مراکز در حوزه فقرزدایی نقش تاثیرگذاری دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: حرکت به سمت ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی با راهبرد بهره گیری از مدیریت داوطلبانه مردمی در ارائه خدمات تخصصی به نیازمندان در بخش های مختلف از جمله اشتغال و کارآفرینی، مسکن، امور تحصیلی و آموزشی، امور مددکاری اسلامی و مشاوره ای و... از برنامه ها و اولویت های مهم این نهاد در این بخش است.

 

هدایت صفری با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی فعالیت مراکز نیکوکاری در راستای احیای مسئولیت های اجتماعی و پای کار آوردن مردم به صحنه کارگزاری خدمت به نیازمندان است، ادامه داد: بسترسازی برای نقش آفرینی همگانی در حوزه فقر زدایی از دیگر اهداف ایجاد این مراکز است.

 

وی با یادآوری اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد از سال 92 در استان زنجان آغاز شده است، ادامه داد: واگذاری بخشی از امور تصدی گری  این نهاد به مردم، چابک سازی سازمانی و سامان بخشی به فعالیت های داوطلبانۀ تشکل های مردمی در حوزه خیر و احسان به ویژه رسیدگی به نیازمندان از اهداف دیگر ایجاد و توسعه فعالیت مراکز نیکوکاری است.

 

این مقام مسئول تعداد مراکز نیکوکاری استان زنجان را 122 مورد خواند و گفت: میزان مشارکت خیران در برنامه های اجرایی این نهاد در مراکز نیکوکاری در پایان هشت ماهه امسال نسبت به پایان سال 95 افزایش 880 درصدی داشته است.

 

به گفته صفری، تلاش می کنیم با بهره گیری بیشتر از ظرفیت های مردمی موجود در مراکز نیکوکاری و هدایت فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه مردمی از طریق این تشکل های مردمی، به سمت فقرزدایی اجتماع محور حرکت کنیم.

 

وی همچنین افزود: با همین رویکرد برنامه ریزی شده است 30 درصد از پرونده های سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان با هدف سرعت بخشی در فرآیند رسیدگی به این گروه از جامعه هدف کمیته امداد، کاهش وظایف تصدی گری و ایفای نقش موثر حاکمیتی این نهاد در حوزه فقر زدایی به مراکز نیکوکاری واگذار شود.

کد خبر 1001021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha