آغاز عملیات اجرایی سه پروژه نیروگاه برق در شیروان

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: عملیات اجرایی سه پروژه نیروگاه برق در این شهرستان از هفته گذشته اجرایی شد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: پس از پیگیرهای فراوان و تامین اعتبار، عملیات سه پروژه نیروگاه اجرایی شد که به زودی برق نیروگاه های خورشیدی وارد مدار برق شهرستان خواهد شد.

 

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: اولین پروژه نیروگاه خورشیدی ۲۰کیلووات موقوفه سه زوجی در محل اداره با ۲ میلیارد ریال اعتبار و دومین پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۵کیلو وات محل امامزاده حمزه رضا (ع) با ۲.۵ میلیارد ریال است.

 

 

علیپور عنوان کرد: سومین پروژه نیروگاه خورشیدی ۵کیلو وات موقوفه سه زوجی با اعتبار یک میلیارد ریال در محل ساختمان مربوط به موقوفه می باشد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: این طرح ها برای اولین بار در شیروان است که توسط این اداره اجرایی می شود که با هدف سرمایه گذاری برای بخش موقوفات و درآمدزایی است و سعی خواهیم کرد همچنان ادامه داشته و در مراحل بعدی افزایش یابد.

 

 

وی موقوفات را سرمایه اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب فرهنگ و تاریخ ما وامدار خیر اندیشی واقفانی است که جهان را به دور از فقر و جهل و محرومیت می خواستند.

 

 

علیپور با تاکید بر این که اگر مردم در خصوص وقف آگاه شوند این همه مشکل نمی داشتیم، ادامه داد: انسان از بعضی بی تفاوتی ها نسبت به وقف که از اهمیت ویژه ای برخوردار است،  متأثر می شود.

 

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان افزود: اینک تعداد کل رقبات این شهرستان سه هزار و ۱۶۷ مورد و تعداد موقوفات ۹۴۳ مورد است.

 

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1001035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha