برگزاری نخستین جشنواره «سرود نماز»

دولت آبادی گفت: نخستین جشنواره «سرود نماز» با همکاری تعدادی از دستگاه های فرهنگی به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

«علیرضا دولت آبادی» به طرح ملی «ایران قوی» اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: طرح ملی «ایران قوی» یک طرح ویژه به شمار می رود که ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر (در قالب ۲۰ هفته) برگزار می شود، اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این بازه زمانی می توانند در طرح مذکور شرکت کنند و امتیازات آنها نیز ذیل سامانه «بچه‌ های مسجد» ثبت می شود

 

وی اظهار کرد: نخستین جشنواره «سرود نماز» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ستاد اقامه نماز این استان در یاسوج برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره منتشر شده، گفت: داوری این جشنواره در وهله نخست به صورت فیلم موبایلی از سرود هر گروه (حداکثر دو اجرا مورد قبول است) و بعد از انتخاب آثار گروه های منتخب فایل صوتی با فرمت «mp3» به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

 

وی با اشاره به اینکه دهم دی ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره است، ادامه داد: کار داوری آثار ارسالی نیز 20 دی ماه توسط هیئت داوران انجام می گیرد.

 

دولت آبادی هدف از برگزاری این جشنواره را بهره گیری از ظرفیت ابزار هنر در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز، افزایش آگاهی مردم نسبت به آثار، آداب و احکام نماز، تشویق و ترغیب فعالین عرضه هنر (هنرمندان و مربیان) به تولید آثار نمازی، معرفی و ترویج سرودهای فاخر نمازی بین عموم مردم، انتقال مفاهیم اسلامی و دینی به نسل نوجوان با استفاده از ابزار هنر و سرود دانست.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به نکاتی در مورد اجرای جشنواره «سرود نماز» اشاره کرد و گفت: متن سرود باید مرتبط با نماز باشد، ضمن اینکه گروه های سنی مختلف می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه هر گروه می تواند به دلخواه یک یا دو سرود ارسال کند، یادآور شد: ارسال آثار از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره آزاد است.

کد خبر 1001043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha