وعده وزارت رفاه برای بیمه بیکاری به کارگرانی که فاقد بیمه هستند

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کار و رییس سازمان تامین اجتماعی قول داده اند نسبت به بیمه بیکاری کسانی که فاقد بیمه بوده اند و در بحث کرونا بیکار شده اند، بیمه بیکاری ارایه دهند.

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد توجه به افرادی که در بحث کرونا معیشت شان آسیب دیده است، گفت: دولت در حال حاضر به افرادی که کارگران فصلی هستند و یا بیمه بوده اند و یا افراد شناسایی شده وام ضروری می دهد و یا کمک معیشتی کرده است یعنی طرف بیکار شده است و برای بیمه بیکاری اقدام می کند و بیمه دریافت می کند اما برای کسانی که شناسایی نشده اند یعنی افرادی که اصلا بیمه نیستند یا کارگران فصلی و ساختمانی هستند، اقدامی انجام نشده است. با توجه به این مسئله کمیسیون اجتماعی برای حل مشکل این افراد ورود پیدا کرد و در این زمینه بررسی های میدانی ای را داشت.

 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعداد این افراد بالای چند میلیون نفر است یعنی کسانی که دست شان به جایی بند نیست و نمی توانند بیمه بیکاری بگیرند. ما در جلساتی با آقای سالاری و وزیر کار خواستار اینکه این افراد تحت پوشش حمایت های بیمه ای و همچنین معیشتی و وام و تحصیلات قرار گیرند، شدیم.

 

وی اضافه کرد: قرار شد در ابتدا طرحی از سوی نمایندگان ارایه شود که آقای وزیر و رییس سازمان تامین اجتماعی نظرشان این بود که خودشان این کار را انجام دهند و نیازی به ارایه طرح نیست یعنی در این رابطه مصوبه دولت کفایت می کند.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار شد این افراد شناسایی شوند و به آنها در قالب کمک هایی مثل بیمه بیکاری و یا کمک های بلاعوض یا وام 4 درصد و هر نوع کمکی که منابع مان اجازه می دهد، انجام شود.

 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در ابتدا قصد داشتیم دولت نسبت به تشکیل صندوقی در این رابطه اقدام کند اما با توضیحاتی که وزیر کار و رییس سازمان تامین اجتماعی دادند و اینکه سامانه ای در این وزارتخانه برای ساماندهی افراد تشکیل شده است لذا بحث صندوق منتفی شد و قرار شد دولت در قالب همین سامانه افراد را شناسایی و نسبت به کمک های لازم به آنها اقدام کند و نتیجه را به مجلس ارایه دهد. 

 

 

کد خبر 1001052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha