دانشجویان پرچم دار استکبارستیزی هستند

نائینی گفت: ۱۶ آذر نماد شجاعت و پایمردی دانشجویانی است که وفاداری خود را ثابت کردند که البته این حرکت دانشجویان محدود به دوره ستم شاهی نیست و این پرچم استبکارستیزی در دست دانشجویان بوده و امروز نهادینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید ابوالحسن نائینی» در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و نشست هیئت رئیسه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با دانشجویان که امروز (دوشنبه 17 آذر) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: یاد و خاطره همه شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، شهدای هسته ای، سردار سلیمانی و شهید فخری زاده را گرامی می داریم و دشمنان باید بدانند سلیمانی ها و فخری زاده ها زنده هستند و پیشرفت علمی کشور با شتاب بیشتر ادامه خواهد داشت.

 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین ادامه داد: به دلیل شرایط موجود، امسال نتوانستیم مراسم 16 آذر را حضوری برگزار کنیم و روز دانشجو را به شما دانشجوان پویا تبریک می گوییم؛ امسال سال تحصیلی را متفاوت آغاز کردیم به طوری که حضور دانشجویان در دانشگاه به حداقل رسیده و ما دلتنگ این حضور در دانشگاه هستیم.

 

وی عنوان کرد: 16 آذر روز حماسه آفرینی دانشجویان غیور و نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است که با آگاهی و بصیرت خود اجازه ندادند ایران میدانی برای یکه تازی و زیاده خواهی بیگانگان باشد.

 

نائینی افزود: یاد شهدای دانشجوی سال 1332 را هم گرامی می داریم که با عزم راستین خود استقلال، آزادی، ارزش های نظام و روحیه استکبار ستیزی را به رخ جهانیان کشیدند.

 

وی تصریح کرد: 16 آذر نماد شجاعت و پایمردی دانشجویانی است که وفاداری خود را ثابت کردند که البته این حرکت دانشجویان محدود به دوره ستم شاهی نیست و در سال 58 هم این پایمردی را در اشغال لانه جاسوسی آمریکا دیدیم و این پرچم استبکارستیزی در دست دانشجویان بوده و امروز نهادینه شده است.

 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین اعلام کرد: امروز در ادامه مسیر بالندگی انقلاب برای داشتن کشوری عزتمند، وظیفه تک تک دانشجویان و همه ماست با روحیه علمی، با همت بالا، سرعت عمل و مسئولیت پذیری اجتماعی در راستای تحقق اهداف نظام تلاش کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در این شرایط ناخوشایند، سال تحصیلی را با استفاده از ظرفیت های موجود دانشگاه، با برنامه ریزی مناسب و یاری و همدلی اساتید و شما دانشجویان پشت سر گذاریم و اجازه ندهیم خللی در فعالیت های پژوهشی و آموزشی ایجاد شود و امیدواریم با یاری همدیگر در راه اعتلای دانشگاه، جامعه و کشور بکوشیم.

 

نائینی در پایان در خصوص برگزاری کلاس های دانشجویان به صورت مجازی یادآور شد: کلاس ها طبق گذشته مجازی برگزار می شود و احتمال می دهیم ترم آینده هم به این شکل باشد.

 

کد خبر 1001112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha