صحنه های دردناک تخریب مسجد بابری در ذهن همه افراد با وجدان جهان باقی مانده است

پاکستان از دولت هند درخواست کرد تا از ایمنی ، امنیت و حفاظت از اقلیت ها به ویژه مسلمانان و مکان های عبادی آنها اطمینان حاصل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dawn»، پاکستان از دولت هند درخواست کرد تا از ایمنی ، امنیت و حفاظت از اقلیت ها به ویژه مسلمانان و عبادتگاه های آنها اطمینان حاصل کند و مسئولیت های خود را بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر اسناد بین المللی از جمله توصیه های سازمان همکاری اسلامی انجام دهد.

 

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای در این باره گفت: 28 سال از حادثه تلخ و ناراحت کننده تخریب مسجد تاریخی بابری در هند می گذرد.در آن زمان هندوهای تحت حمابت حزب حاکم بر هند با حمایت دستگاه های دولتی در اقدامی ناپسند با انگیزه های ضد مسلمان و نقض آشکار موازین مذهبی و بین المللی مسجدی با قدمت چندین قرن در آیودیا را تخریب کردند.

 

پاکستان در این بیانیه همچنین از جامعه بین المللی ، سازمان ملل و سازمان های بین المللی مربوطه خواست تا نقش خود را در حفظ میراث اسلامی در هند در سایه رژیم افراطی هندوتوا ایفا کرده و از امنیت اقلیت ها در هند اطمینان حاصل کنند.

 

در این بیانیه آمده است: صحنه های دردناک تخریب مسجد بابری در سال 1992 هنوز نه تنها در ذهن مسلمانان بلکه همه افراد با وجدان در جهان باقی مانده است.

 

این بیانیه می افزاید: رای ناقص دادگاه عالی هند در پرونده مسجد بابری در نوامبر 2019 نه تنها نشان دهنده از بین رفتن عدالت بلکه نشانگر رشد اکثریت گرایی در هند امروزی است ؛جایی که اقلیت ها  به ویژه مسلمانان و مکان های عبادی آنها به طور فزاینده ای تحت حملات اسلام هراسانه قرار دارند.

کد خبر 1001150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha