بچه های مسجد پیشگامان عرصه مقابله با بیماری کرونا/ بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ بسته غذایی در شهرستان پلدختر توزیع شد

فعالان کانون های فرهنگی هنری مسجد در میدان مبارزه با بحران کرونا یاری رسان مردم و شبکه بهداشت و درمان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد در این شرایط سخت همراه مدافعان سلامت در مقابله با شیوع ویروس کرونا به صورت خودجوش در حال فعالیت هستند.

 

با شیوع ویروس کرونا گرچه بسیاری از عملکردهای اجتماعی به صورت انفرادی درآمد، اما فعالیت کانون های فرهنگی هنری مسجد برای مقابه با بحران کرونا و یاری رساندن به مردم متمرکز شد.

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، حضور جهادی در عرصه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و هدایت فعالیت های خیران به سمت دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا برای مقابله با بحران کرونا پیشگام شدند.

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان تلاش کردند، تهدید به وجود آمده در پی شیوع بیماری کرونا را به فرصتی دیگر برای خدمت رسانی و نمایش فرهنگ دینی و مسجدی تبدیل کنند.

 

توزیع ۲هزار و ۸۰۰بسته غذایی بین نیازمندان شهرستان پلدختر

 

 

مدیرکانون فرهنگی هنری گمشده بقیع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: با همکاری خیرین بالغ بر دو هزار و 800 بسته غذایی تهیه و بین نیازمندان شهرستان پلدختر توزیع شده است.

 

« احسان بابایی» افزود: با شیوع ویروس کرونا در جامعه، در گام اول تلاش شد بانک اطلاعاتی از نیازمندان، ایتام و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا در شهرستان پلدختر با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد تشکیل شود.

 

وی با بیان اینکه با مراجعه حضوری نیازمندی های مهم این خانواده ها بررسی شده است، بیان کرد: تلاش می شود با جذب حمایت های خیرین به مشکلات این خانواده رسیدگی شود.

 

بابایی اذعان داشت: همچنین در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج برای مشارکت در طرح غربالگری عمومی و ضدعفونی عمومی سازماندهی شدند.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای مواسات و همدلی، گفت: با مشارکت خیرین در بحث رزمایش مواسات و همدلی تاکنون هشت مرحله در شهرستان پلدختر انجام شده است.

 

راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در مساجد شهرستان پلدختر

 

مدیرکانون فرهنگی هنری گمشده بقیع شهرستان پلدختر، با اشاره به ایجاد انسجام بین فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، افزود: کارگاه های تولید ماسک با حمایت خیران در کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان راه اندازی شد.

 

وی افزود: با مشارکت خیران تاکنون بیش از 35 هزار ماسک بین نیازمندان، مراکز بهداشت و خانه های بهداشت روستایی، پمپ بنزین ها، جایگاه های CNG، رانندگان، ادارت، هیئت های مذهبی و مردم توزیع شده است.

 

تهیه توزیع 17 مورد جهیزیه در شهرستان پلدختر

 

بابایی افزو: با همکاری خیرین 18 مورد جهیزیه تهیه شده است که تاکنون هشت مورد آن تحویل نوعروسان نیازمند شده و 10 مورد دیگر هم در دست توزیع است.

 

تهیه و توزیع لباس و کفش بین نیازمندان شهرتان پلدختر

 

وی افزود: برای حمایت از نیازمندان این شهرستان با مشارکت خیرین  طرح اهدای لباس و کفش با محوریت کانون فرهنگی هنری گمشده بقیع در شهرستان پلدختر اجرایی شد.

 

بابایی بیان کرد: تاکنون بیش از 400 مورد لباس بچگانه و نوجوانان بین نیازمندان توزیع شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین با مشارکت و همراهی خیرین بالغ بر 380 جفت کفش در بین سنین مختلف از کودک تا بزرگسال بین نیازمندان توزیع شده است.

 

بابایی با اشاره به طرح ویژه این کانون فرهنگی هنری برای حمایت از دانش آموزان، افزود: همزمان با بازگشایی مدارس بیش از 60 مورد لوازم التحریر تهیه و در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری  گمشده بقیع شهرستان پلدختر اظهار کرد: همچنین با مشارکت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان طی چند مرحله گوشت گرم در بین نیازمندان توزیع شده است.

 

سرکشی فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد از بیماران کرونایی

 

بابایی افزود: فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد در راستای رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی و رفع مشکلات این افراد به صورت مستمر به بیماران کرونایی سرکشی می کنند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری گمشده بقیع شهرستان پلدختر با اشاره به ادامه همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با مراکز بهداشت، افزود: در این طرح اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد بامراجعه حضوری بر درب منازل مردم، نانوایی ها و اماکن عمومی رعایت پروتکل های بهداشتی را یادآوری می کنند.

کد خبر 1001151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha