​تداوم ناپایداری هوا تا صبح فردا در گلستان

محمدقلی پور گفت: الگوهای هواشناسی نشان می دهد ناپایداری هوا در استان گلستان تا صبح فردا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمود محمدقلی پور» ظهر امروز(دوشنبه 17 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از روز گذشته امواج اصلی سامانه وارد استان گلستان شد و از صبح امروز گاهی اوقات وزش باد نسبتاً شدید در استان رخ داد که در نوار ساحلی به 40 تا 50 کیلومتر در ساعت نیز گزارش شده است.

 

کارشناس هواشناسی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر دمای هوا در تمامی نقاط استان گلستان ابری است، ادامه داد: سردترین شهرستان استان گلستان اینچه برون با حداقل چهار درجه سانتی گراد گزارش شده و دمای هوا در گرگان در سردترین ساعت به پنج درجه سانتیگراد رسیده است و انتظار می رود امروز نیز دمای هوای گرگان نسبت به روز گذشته سردتر شود.

 

وی با بیان اینکه الگوهای هواشناسی نشان می دهد ناپایداری هوا در استان گلستان تا صبح فردا همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: در جریان فعالیت این سامانه بارشی بارش های خفیف و ملایم در علی آبادکتول و ارتفاعات جنوب غرب رخ داد و انتظار می رود این شرایط تقویت شود و بعد از ظهر و شامگاه امروز فعالیت بارش ها افزایش یابد.

 

محمدقلی پور اضافه کرد: فعالیت این موج بارشی تا فردا صبح به اتمام می رسد و جوی پایدار در استان گلستان گلستان حاکم می شود، البته سرمای هوا در اوقات شب تا اواخر هفته در استان گلستان باقی خواهد ماند.

 

کارشناس هواشناسی گلستان تصریح کرد: شامگاه پنجشنبه موج دیگری در استان فعال می شود که بیشتر در منطقه کوهستانی و کوهپایه ای به صورت بارش و مه غلیظ اتفاق می افتد.

 

کد خبر 1001152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha