انسداد محور پونل به خلخال با احتمال وقوع بهمن؛ شرایط جوی گیلان پایدار می‌شود

همزمان با اعلام مسدود بودن محور پونل به خلخال به علت احتمال وقوع بهمن، هواشناسی گیلان هم خبر داده سامانه بارشی که چند روز است در استان مستقر شده به زودی از منطقه خارج و شرایط جوی گیلان پایدار می‌شود.

خبرگزاری شبستان_رشت، انسداد محور مواصلاتی پونل به خلخال واقع در غرب استان گیلان به علت ریزش و احتمال وقوع بهمن موضوعی است که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اطلاع‌رسانی شده است، از سوی دیگر هواشناسی هم اعلام کرده سامانه ناپایدار به زودی استان را ترک و شرایط جوی گیلان پایدار می‌شود.
 
 
«محمد دادرس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه است عنوان کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی ابرناکی و محال بودن هوا، بارندگی و وزش باد به صورت گاهی شدید و در بعضی نقاط خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.
 
 
مدیرکل هواشناسی گیلان رعد و برق، کاهش دما در ارتفاعات و دامنه‌ها و بارش برف را از جمله پدیده‌های جوی که در یکی دو روز گذشته تاکنون در استان مشاهده شده است اعلام کرد و افزود: از امروز بعد از ظهر و شب همزمان با تضعیف تدریجی سامانه ناپایدار روند کاهش ابر و در روز افزایش دما تا روزهای پایانی هفته مورد انتظار است.
 
 
وی با اعلام این خبر که طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات و دامنه‌ها برای ساعت صبح و شب یخبندان پیش‌بینی می‌شود یادآور شد: به مردم و کلیه شهروندان توصیه می‌شود قبل از تردد در سطح جاده‌ها حتما از آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی باخبر شده و تمهیدات لازم را بیاندیشند.
 
 
«فریبرز مرادی» هم از آمادگی اکیپ‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان برای مواجهه با شرایط بارش برف به ویژه در محورها و جاده‌های کوهستانی استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر و به علت بارش برف محور مواصلاتی پونل به سمت خلخال به دلیل احتمال ریزش و وقوع بهمن مسدود شده است.
 
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان بارش برف در برخی از محورهای مواصلاتی استان را هم مورد اشاره قرار داد و در تشریح بیشتر این مطلب اضافه کرد: هم‌اینک در سطح جاده‌هایی مانند سیاهکل - دیلمان، رستم‌آباد، بره‌سر به کلیشم‌ شاهد بارش شدید برف هستیم از طرفی تیم‌های راهداری هم برای کنترل اوضاع در منطقه حضور دارند.
 
 
پرهیز از تردد در محورهای کوهستانی استان به علت لغزندگی و بارش برف بدون داشتن زنجیر چرخ و سایر ملزومات زمستانی هم موضوعی بود که در روزهای اخیر از سوی فرماندهی پلیس راه استان گیلان اعلام شده است.
 
 
مدیریت بحران استانداری گیلان دیروز در جلسه‌ای با موضوع راهداری زمستانی هم اعلام کرد که اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان باید بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی و مدیریت بحران استانداری و اعلام وضعیت‌های طبقه‌بندی شده در وضعیت آماده باش قرار گیرد.
کد خبر 1001168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha