ظهور به عطش جهانی عدالت‌خواهی نیاز دارد/ ۳۱۳ یار برای فرج کافی نیست

حجت‌الاسلام حائری‌پور با بیان اینکه ظهور دو شرط اصلی دارد، گفت: جهان باید آماده استقبال از حکومت امام زمان(عج) باشد، این حکومت تحمیلی نیست، این به معنای مسلمان شدن یا شیعه شدن همه اهل زمین نیست بلکه به معنای عطش فراگیر عدالت‌خواهی است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدمهدی حائری پور» با بیان اینکه یکی از سوالات جدی درباره امام زمان(عج) و حکومت ایشان این است که چرا تا کنون حضرت(عج) ظهور نکرده اند، اظهار کرد: وعده ظهور، وعده ای برحق و حتمی است اما هر چه زمان می گذرد درباره چرایی عدم وقوع آن سوالاتی می پرسیم به ویژه آنکه ظلم بشدت فراگیر و فساد و تبعیض و خیانت و گناه و تباهی در همه جوامع رایج شده، البته در برخی جاها بیشتر و برخی جاها کمتر، برخی جاها خیانت ها و ظلم ها فردی است و در دیگر جاها اجتماعی.

 

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: برخی به همراهی 313 یار مخلص با حضرت حجت(عج) استناد می کنند و می گویند یعنی در عالم 313 انسانی که به درد امام زمان(عج) بخورند، پیدا نمی شود؟ یعنی در ایران ما با وجود جمهوری اسلامی و این همه انسان های فداکار، این تعداد یار امام زمانی نداریم؟

 

وی در پاسخ به این سوال بیان کرد: هر اتفاقی که قرار است در عالم رخ دهد زمینه های خود را می خواهد، در زندگی فردی هم وقتی ما می خواهیم حتی سفری برویم باید مقدماتش فراهم باشد، چنان که برای کشاورزی بذر، زمین و آبیاری و ... لازم است. اینکه حضرت مهدی(عج) می خواهند حکومت جهانی عدل گستر ایجاد کرده و ریشه ظلم را بسوزانند هم مقدمات و شرایط خود را می خواهد.

 

حجت الاسلام حائری پور افزود: ممکن است سوال شود آیا در این دوران طولانی غیبت این شرایط فراهم نشده است؟ باید توجه داشت شرایط ظهور متعدد است، اما دو شرط از دیگر شرط ها مهمتر است، یکی وجود یاران که باید پابه رکاب باشند و به واسطه فداکاری آنها عدالت در جهان گسترده شود. خداوند متعال بنا دارد که امور عالم با اسباب پیش برود برای همین حتی رسول خدا(ص) با آن شان و عظمت و جایگاه در غزوات و جهادها یاران را همراه با خود می بردند، مسئله یاران برای پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و بعد برای امام حسین(ع) در کربلا مطرح بوده است چنان که تا یاران بودند امام حسین(ع) در سلامت و صحت قرار داشتند.

 

این استاد حوزه تاکید کرد: اگرچه وجود 313 یار برای حضرت حجت(عج) ضرورت دارد اما این حلقه اول یاران است، حضرت(عج) بعد از ظهور با همه بشریت و دنیا مواجه می شوند آنها که در جبهه مقابل ایشان قرار دارند عِده و عُده دارند که باید شرایط مقابله با آنها فراهم شود ... حلقه دوم یاران امام زمان(عج) در روایات شامل 10 هزار نفر می شود. چه بسا هنوز به تعداد کافی برای حضرت(عج) یار فراهم نشده ما نمی دانیم آن تعداد یارانی که موردنیاز امام زمان(عج) است چه زمانی فراهم می شود.

 

حجت الاسلام حائری پور در ادامه ابراز کرد: حال که قرار است یاران در کنار امام زمان(عج) باشند ما باید به فکر باشیم و برای جبهه حضرت(ع) یار فراهم کنیم، یعنی هم خود را آماده کنیم و به درد ایشان بخوریم و باری از بار حضرت(عج) برداریم و هم در مرحله بعد نیروسازی کنیم البته هر کس به تناسب جایگاه و شرایط خود؛ مثلا معلم در مدرسه، پدر و مادر در خانه، زنان خانه دار، طلاب و ... هر یک به سهم خود نقش آفرین باشند.

 

وی اضافه کرد: مگر مادرانی که فرزندانشان را به گونه ای تربیت کردند که به دفاع از حرم اهل بیت(ع) برخاستند، چنین نقشی نداشتند چطوری این بچه ها را بار آوردند که مدافع حرم اهل بیت(ع) شدند همچنین است رزمندگان دوران دفاع مقدس. بنابر این، یک شرط ظهور امام زمان(عج) وجود یاران به تعداد کافی است که هیچ کس نمی داند این حجم چه تعداد است و چه قدر آن تامین شده است.

 

این کارشناس مهدوی در شرح دومین شرط موردنیاز برای فرج حضرت حجت(عج) بیان کرد: دومین شرط ظهور، آمادگی عمومی است یعنی جهان باید آماده استقبال از حکومت امام زمان(عج) باشد، این حکومت تحمیلی نیست مثل برخی حکومت ها که با کودتا و ... روی کار می آیند. بنابر روایات حضرت صاحب الزمان(عج) حکومتی را در جهان تشکیل می دهند که همه اهل زمین و آسمان ها از آن راضی و خشنود هستند. پس باید جهان به مرتبه ای از درک و بلوغ فکری و فرهنگی برسد که پذیرای این حکومت باشد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: این به معنای مسلمان شدن یا شیعه شدن همه اهل زمین نیست، بلکه بدین معنا است که جهان باید به جایی برسد که عطش عدالت خواهی داشته باشد، یعنی یاس و زدگی از ظلم و دست کشیدن از حکومت ها، نهادها و سازمان های مدعی عدالت پروری. البته جهان اکنون این مسیر را می پیماید چنان که در اروپا و آمریکا هم فریاد ضد تبعیض نژادی و فساد و ندای عدالت خواهی برخاسته و بشر دریافته حکومت ها و نهادهای مدعی، حرف از عدالت شاید بزنند اما کاری برای تحقق آن نمی کنند.

 

حجت الاسلام حائری پور در پایان خاطرنشان کرد: بشر اینگونه به میدان آمده و فریاد عدالت خواهی سر می دهد، این نشان می دهد که گام های بلندی به سوی ظهور در حال برداشته شدن است. ما نیز باید سعی کنیم هر جا که ممکن است شوق عدالت را در دل ها افزون کنیم تا طلب ظهور از عمق جان ها برآید با این اتفاق، فرج حضرت حجت(عج) نزدیک خواهد بود.

 

گفتنی است، فایل تصویری این سخنان به همت بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در کانال چشم به راه بارگذاری شده است.

 

کد خبر 1001179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha