پیشرفت حدود ۵۰ درصدی طرح محوطه سازی قلعه فلک الافلاک خرم آباد

خادمی با بیان اینکه ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است، گفت: طرح محوطه سازی قلعه فلک الافلاک حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز در بازدید از روند ساماندهی فضای اطراف قلعه فلک الافلاک خرم آباد وروند تخریب ابنیه و مغازه های حریم دژ شاپور خواست، اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در دوره دوم ،کمک به ساماندهی قلعه فلک الافلاک خرم آباد بود. 

 

 استاندار لرستان با اشاره به اینکه اجرای این طرح در چند حوزه انجام شده است، بیان کرد:  محوطه سازی این بنای تاریخی کار جدیدی است که در حال انجام است و قطعاً مردم  در حین بازدید متوجه تغییراتی که در سال‌های اخیر انجام شده خواهند شد. 

 

وی افزود: نکته بعدی ساماندهی فضای اطراف قلعه فلک الافلاک است که با روند ساخت و تکمیل پادگان جدید سپاه پاسداران که در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، بخش هایی از ساختمان‌های موجود در حال تحویل به میراث فرهنگی استان است. 

 

استاندار لرستان با اشاره به وجود املاک و بناهای مزاحم و غیر اصولی در حریم این اثر تاریخی گفت: در این زمینه خصوصا در فضای پیرامون  پل گپ ، وجود بناهای مزاحم ، جلوه و نماد قلعه را دچار مشکل کرده بود که پس از سال ها توانستیم با تامین اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان اکثر مغازه های اطراف را خریداری کرده و کار تخریب آن ها از امروز آغاز می‌شود.

 

خادمی با  تاکید بر سرعت انجام پروژه، گفت: لازم است مسائل حقوقی برخی از املاک مورد نظر که خودشان اختلافاتی مانند انحصار ورثه و ....دارند ، به سرعت حل شده تا بتوانیم سریع تر این فضا را به فضای  سبز اطراف قلعه اضافه کرده و آنرا به یک مجموعه گردشگری خوب و ارزشمند برای  همه مردم لرستان و ایران تبدیل کنیم.

کد خبر 1001192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha