آغاز فعالیت علمی و فرهنگی برای بزرگداشت شیخ کلینی

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ازآغاز فعالیت علمی و فرهنگی برای بزرگداشت شیخ کلینی خبر داد و گفت: مقدمات کار در حال انجام است و رایزنی هایی با پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه های علمیه تهران انجام داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین «امیر میثم سعیدی» در گفتگو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان از آغاز فعالیت علمی و فرهنگی برای بزرگداشت « شیخ کلینی» خبر داد و گفت: مقدمات کار در حال انجام است و رایزنی هایی با پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه های علمیه تهران انجام داده ایم.

 

مسئول روابط عمومی و فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی در تهران افزود: مقدمات آغاز فعالیت علمی و فرهنگی برای بزرگداشت شیخ کلینی در درس خارج فقه مبحث ولایت فقیه حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی شکل گرفت و مدیریت این پروژه بر عهده حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از فقها از کتاب های شیخ کلینی بهره مند شده اند و ایشان متولد تهران است، دفتر آیت الله جوادی آملی در تهران سعی دارد تا یک کار ارزشمند و فاخر درخصوص شیخ کلینی انجام دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به مذاکرات انجام شده با پژوهشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرار شده است تا پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از کار پژوهشی را بر عهده بگیرد و گفتگویی هم با حوزه های علمیه تهران خواهیم داشت.

 

مسئول روابط عمومی و فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی در تهران با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی در گام اول فعالیت علمی و فرهنگی برای بزرگداشت شیخ کلینی، ادامه داد: یک کتاب ارزشمند متشکل از زندگینامه، ابواب مختلف کتاب اصول کافی و شخصیت علمی ویژه شیخ کلینی، تبیین شاخصه ها و نوآوری های شیخ کلینی و تاثیرگذاری آثار ایشان بر فقه شیعه خواهد بود. کتاب تالیف شده در همایش و وبینار شیخ کلینی رونمایی خواهد شد.

 

وی یادآور شد: فعالیت علمی و فرهنگی برای بزرگداشت شیخ کلینی توسط دفتر آیت الله جوادی آملی در تهران و با کمک پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه های علمیه تهران برگزار خواهد شد و در ادامه کار احتمال دارد سازمان ها و نهادهای دیگری نیز به ما بپیوندند.

 

گفتنی است شیخ ابوجعفر محمّد بن یعقوب بن اسحاق رازی معروف به کُلِـینی، شیخ کلینی، ثقةالاسلام کلینی (۲۵۸ ق. / ۲۴۹ ش. / ۸۶۴–۳۲۹ ق. / ۹۴۱) صاحب کتاب الکافی -یکی از کتب اربعه- و مشهورترین فقیه و محدث شیعه است.

کد خبر 1001205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha