حضور ۱۹۲ تیم در طرح محوری شهید سپهبد سلیمانی

نورایی نسب گفت: ۱۹۲ تیم در شهر و روستا در قالب پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت کار اجرای طرح سپهبد سلیمانی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «علی اصغر نورایی نسب» امروز (17 آذر) در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان گچساران به اجرای طرح «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای مدیریت، کنترل و نیز شکستن زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹، عملیات غربالگری به شیوه محله ای و خانواده محور از فردا (سه ‌شنبه) در این شهرستان با حضور ۱۹۲ تیم بسیجی آغاز می شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت گچساران اظهار کرد: با اجرای این طرح اقدامات گسترده ‌ای در زمینه آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به ویژه در مناطق کم برخوردار، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک در شهرستان نیز انجام خواهد شد.

 

نورایی نسب اضافه کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی، این تیم ها در شهر و روستاها در قالب پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت کار اجرای این طرح را در سطح  ۱۹منطقه شهرستان برعهده دارند.

 

وی با اشاره به اینکه کار نظارت بر هر ۴۰ خانوار بر عهده یک تیم عملیاتی است، یادآور شد: تیم های عملیاتی هر دو روز یک بار وضعیت خانواده ها را بررسی می کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت گچساران ادامه داد: شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سامانه پرونده الکترونیک، جذب کمک‌ های مردمی، نهادها و سازمان های مردم نهاد، ضدعفونی منازل، رابطین سلامت، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقا دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهم ترین وظایف این کمیته ها است.

کد خبر 1001253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha