تعیین ضریب تغییر کاربری باغات مناطق مختلف شهرداری شیراز

در یکصد و شصت و یکمین جلسه فوق العاده صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، ضریب تغییر کاربری باغات مناطق مختلف شهرداری شیراز تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، یکصد و شصت و یکمین جلسه فوق العاده صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز امروز (دوشنبه 17 آذر) به صورت مجازی برگزار شد و مصوبه در نظر گرفتن درصد ضریب عوارض برای تغییر کاربری باغچه ها و باغات در شهر شیراز به رای گذاشته شد.

«محمد تقی تذروی»، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه بر جلوگیری از تغییر کاربری باغات در شهر شیراز تاکید کرد و معتقد بود که شهرداری ها معمولا پیشنهاد تغییر کاربری باغات را نمی دهند.

در این جلسه همچنین تاکید شد که عوارض ناشی از ارزش افزوده تغییر کاربری می تواند توسط شوراها به صورت محلی اخذ شود.

«سید عبدالرزاق موسوی»، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، تغییر کاربری را تغییر نوع خدمات عنوان کرد و تصریح کرد که نگاه قانون به تغییر کاربری نباید درآمدی باشد.

«حیدر اسکندرپور» در این جلسه بر تغییر کاربری به عنوان اقدامی که شهرداری شیراز به مدت 15 سال با مالکان همراهی کرده اشاره کرد و گفت: سیاست ها در تغییر باغات نباید به صورت تشویقی اعمال شود بلکه باید به شکل انقباضی باشد.

شهردار شیراز افزود: اگر قرار است ارزش افزوده ای از تصمیم کمیسیون ماده پنج به شهرداری اختصاص گیرد باید سهم شهر و عامه مردم باشد.

وی اضافه کرد: سیاست 125B نباید سبب شود تا بخش زیادی از باغچه های شهر به ساختمان تبدیل شود و باید 50 درصد ارزش افزوده تغییر کاربری به مردم شهر تعلق بگیرد.

«سینا بنی زمانی»، عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز نیز افزایش عوارض تغییر کاربری را انگیزه ای برای شهرداری دانست که افزایش کاربری های بیشتری را در پی دارد و تاکید کرد که درآمد تغییر کاربری ها باید سهم شهر شود.

«سید احمدرضا دستغیب»، عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز اما کاهش درصد B  را موجب نابودی باغ های شهر و فضای سبز شیراز دانست و تاکید کرد که این عدد برای تمام نقاط شهرداری باید یکسان و 250 باشد.

در این جلسه پس از رای گیری، مصوبه کمیسیون مبنی بر تفکیک منطقه یک و 6 شهرداری شیراز برای اخذ درصد تغییر کاربری از سایر مناطق با 9 رای موافق به تصویب رسید و با 9 رای موافق نیز عدد 250 B در این مناطق تصویب شد و برای سایر مناطق شهرداری شیراز عدد 200B با هفت رای موافق به تصویب رسید.

 

کد خبر 1001268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha