راهیابی طرح دانش آموزی از کشکوئیه به مرحله کشوری جشنواره جوان‌ خوارزمی

رییس آموزش و پرورش بخش کشکوئیه شهرستان رفسنجان‌ از راهیابی طرح دانش آموزی که در ایام کرونا موفق به تولید آن شده به مرحله کشوری جشنواره جوان‌ خوارزمی خبر داد.

محمدرضا حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان با اشاره به اینکه زینب السادات فاطمی، دانش آموز رشته ریاضی و فیزیک متوسطه دوّم مدرسه بوعلی سینا کشکوئیه طرح «محلول پاک کننده فلزات » را ارائه داد؛ افزود:  این دانش آموز در بخش نانوتکنولوژی بیست و دوّمین جشنواره استانی جوان‌ خوارزمی رتبه برتر را کسب کرد و به  مرحله کشوری راه یافت.

 


رییس آموزش و پرورش بخش کشکوئیه شهرستان رفسنجان افزود: ‌این دانش آموز تحقیقات علمی و پژوهشی خود را در پژوهش سرای دانش آموزی شهدای فرهنگی کشکوئیه که زیر نظر اداره آموزش و پرورش بخش کشکوئیه است انجام می دهد و حدود یک سال بر روی این طرح تحقیق کرده است.

 

 

زینب السادات فاطمی هم به خبرنگار خبرگزاری شبستان‌ توضیح داد: با توجه به بحران کرونا و اینکه  نمی توانستم‌ در پژوهش‌ سرا جهت انجام آزمایش ها‌ حضور داشته باشم، آزمایش های مربوطه‌ را در خانه و زیر نظر اساتید پژوهش‌ سرا با زحمت فراوان‌ انجام دادم تا نتیجه خوبی به دست بیاید.

 


وی افزود: فلزات وقتی حرارت‌ می بینند رنگ آن‌ ها تغییر می کند این تغییر رنگ با چیز دیگری پاک نمی شود؛ با محلول جدیدی که ساختم در طول ۵ ثانیه، رنگ محل حرارت دیده فلز را به حالت‌ اوّل بر می گرداند؛ موادی که در این محلول به کار بردم طبیعی است و هیچ آسیبی به پوست انسان وارد نمی کند.

 

فاطمی خاطرنشان کرد: حتّی اگر کودکی‌ هم از این‌ محلول بنوشد هیچ خطری متوجه او نمی شود.

 

وی کارایی این محلول را بر روی ظروف فلزی آشپزخانه، صافکاری ها، کابینت سازی ها و .... عنوان کرد و گفت: کاربرد اصلی این محلول پاک کردن رنگ تیره فلزاتی است که  بر اثر حرارت‌ به وجود می آید.

کد خبر 1001352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha