مشکلات شهرک صنعتی کرمان تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می شود

قویدل با اشاره به تصرف های غیرقانونی در شهرک صنعتی کرمان به عنوان یک سکونت گاه غیررسمی در حاشیه شهر، گفت: مشکلات و معضلات این شهرک تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سیدمهدی قویدل، دوشنبه شب(۱۷ آذر) در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان با موضوع پدیده حاشیه نشینی، با بیان اینکه در قانون اساسی که شناسنامه مدیریتی و حاکمیتی نظام است؛ حقوق و تکالیفی برای دولت و ملت تعیین شده، افزود: وقتی توازن بین حقوق ملت و تکالیف دولت دچار خدشه شود آسیب هایی ایجاد می شود.

 

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به وظیفه دستگاه قضا مبنی بر شناسایی کانون های جرم و علت وقع جرایم و از طرفی احقاق و حفظ حقوق عامه اظهار کرد: در این راستا متوجه شدیم معضلاتی در حاشیه شهر وجود دارد.

 

 

وی افزود: حاشیه نشینی را باید از دو منظر نگاه کرد؛ اول اینکه افراد در حاشیه شهر ممکن است نباشند بلکه شاید توسط افراد فرصت طلب و یا به دلیل ضعف مالی مجبور به سکونت در حاشیه شهر شدند و از منظر دیگر به دلیل عدم نظارت و وجود امکانات و عدم تأمین خیلی از امکانات رفاهی، در حاشیه شهر از جمله اراذل و متهمین و مجرمین و...چون دنبال ارتکاب جرم هستند در این اماکن سکونت دارند و این یک معضل است.

 

 

قویدی ادامه داد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم دو راهبرد توانمندسازی سکونت های غیررسمی با تأمین زیرساخت ها اعم از آب و برق و آموزش و... و دوم پیشگیری از گسترش و بافت های ناکارآمد در دستور کار قرار گرفت و در مجموع 6 نشست در شورای پیشگیری از وقوع جرم، بیش از 20 کارگروه و دهها مصوبه به دنبال داشت.

 

 

وی با بیان اینکه با دستگاه هایی که در برخورد با حاشیه نشینی کوتاهی کردند و نیز با مدیرانی که مرتکب ترک فعل شدند، مطابق قانون برخورد می شود و  مجازات انفصال از خدمت{برای مدیران مجرم} در نظر گرفته شده و دادستانی ها مکلف به پیگیری این ترک فعال ها شدند.

 

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تأکید بر اینکه همه دستگاه هایی که کوتاهی کرذند شناسایی می شوند؛ در خصوص ورود دادگستری کل استان به رفع معضلات شهرک صنعتی به عنوان یکی از سکونت گاه های غیررسمی کرمان گفت: در شهرک صنعتی حدود 188 هکتار از راراضی دولتی وجود دارد و 25 تا 30 هکتار آن توسط مردم تصرف شده و در مصوباتی که داشتیم این اراضی باید برابر قانون رفع تصرف شود.

 

 

وی با افزودن این مطلب که مشکلات و معضلات شهرک صنعتی تا پایان سال تعیین تکلیف می شود؛ درباره کوره های آهک پزی به عنوان یک تهدید زیست محیطی در این سکونت گاه اعلام کرد: این کوره ها فقط تا ۱۵ روز دیگر فرصت تخلیه دارند و در غیر این صورت پلمب می شوند.

 

 

قویدل در پایان گفت: در شهرک صنعتی 230 اشعاب غیرمجاز برق وجود دارد که با آن هم باید مطابق قانون برخورد شود.

کد خبر 1001353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha