توانمندسازی اساتید باید در اولویت فعالیت های حوزه علمیه خراسان باشد

آیت الله مصباح با تاکید بر اینکه اساتید، اولویت هر حرکت و برنامه ‌ریزی تحولی در حوزه اعم از آموزشی و پژوهشی باید باشند، گفت:توانمندسازی اساتید باید در اولویت فعالیت های حوزه علمیه خراسان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌ الله «سید مصباح عاملی»  در جلسه‌ شورای معاونین با بیان اینکه محور تحول در حوزه را اساتید رقم می‌زنند از این‌ جهت توانمندسازی آنان باید در اولویت فعالیت‌ها باشد، گفت: برای اینکه حوزه‌ای مهذب و متخلّق به اخلاق اسلامی داشته باشیم، قبل از شاگرد، استاد باید در وادی اخلاق، معنویت و سیاست به معنای اسلامی وارد شود و حوزه را متحول کند.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه کار استاد انتقال مطلب است و باید خود، محتوای مناسبی برای انتقال داشته باشد، ابراز کرد: تحول قبل از هر چیز در استاد باید به وجود بیاید، لذا کار تهذیبی، اخلاقی و معنوی برای اساتید بسیار مهم است.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه اساتید، اولویت هر حرکت و برنامه ‌ریزی تحولی در حوزه اعم از آموزشی و پژوهشی باید باشند، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی، وبینارهای کاربردی و تولید محتوا به ‌صورت مجازی برای توانمندسازی اساتید در عرصه‌های مختلف، لازم است.

 

آیت‌الله عاملی مطرح کرد: با توجه به اینکه اساتید برای تدریس مورد ارزشیابی علمی قرار می‌گیرند، قبل از ارتباط با طلاب نیز باید، رویکردهای اخلاقی و توانمندی در عرصه‌های تهذیبی و سیاسی آنان، بررسی شود.

 

وی تصریح کرد: وقتی اعتقاد، تخلّق به آداب اسلامی و توانمندی در عرصه‌های تهذیبی در استاد وجود داشته باشد و در جهت اهداف حوزه و در راستای سیاست‌های کلان آن پیش رویم، می ‌توان رشد عرصه‌های فرهنگی را در حوزه و به‌واسطه‌ی آن در جامعه، شاهد بود.

کد خبر 1001366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha