نوسازی ۲ هزار و ۷۰۰ محله بافت فرسوده در کشور

عبوری به نوسازی سالانه ۲۷۰ محله بافت فرسوده طی ۱۰ سال آینده اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی دو هزار و ۷۰۰ محله بافت فرسوده در کشور نوسازی و ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان،مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، شامگاه دیروز در جمع خبرنگاران در محل مجموعه تاریخی کارخانه کبریت زنجان، اظهار کرد: بیش از ۱۴۸ هزار هکتار بافت فرسوده، سکونتگاه غیر رسمی و ناکار آمد در کشور وجود دارد.

 


مهدی عبوری افزود: به همین منظور ۷۹۰ پروژه با یک هزار میلیارد تومان به طور مستقیم از طرف وزارت راه و شهرسازی بر این امر پیش بینی شده  است.

 


وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار میلیارد تومان هم از محل اقدام مشترک با همکاری ادارات تابعه دولت و شهرداری‌ها دولت در دست اقدام داریم.

 


عبوری از زندگی ۲۰ میلیون نفر در سطح کشور در بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی، ناکار آمد و تاریخی خبر داد و گفت: مشوق‌های نوسازی بافت‌های فرسوده مورد تاکید است.

 


مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، خاطرنشان کرد: صدور پروانه در بافت‌های فرسوده تا ۱۰۰ درصد و همچنین هزینه‌های نظام مهندسی هم تا ۵۰ درصد رایگان است.

 


این مقام مسئول به نوسازی سالانه ۲۷۰ محله بافت فرسوده طی ۱۰ سال آینده اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی دو هزار و ۷۰۰ محله بافت فرسوده در کشور نوسازی و ساماندهی خواهد شد.

 


وی به تسهیلات پرداختی به این بافت ها نیز اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در سراسر کشور متفاوت است و در کلانشهرها و مراکز استان‌ها و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، میزان تسهیلات متفاوت است.

کد خبر 1001384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha