آغاز فعالیت انجمن خیرین میراث فرهنگی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از فعالیت انجمن خیرین میراث فرهنگیدر سیستان و بلوچستان خبر داد.

مجتبی میرحسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: با پیگیری نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی برای تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی این انجمن فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

وی گفت: اقبال همه به ویژه مردم فرهنگ‌دوست و علاقمند سیستان به آثار فاخر تاریخی، باعث تحولی عظیم در معرفی و احیای هر چه بهتر بناهای تاریخی و حفظ هویت و فرهنگ اصیل این منطقه در سطح ملی و بین المللی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌‌کل میراث فرهنگی استان افزود: اکنون زمینه برای همه آماده است تا بتوانند در حد توان خود باعث تعالی فرهنگ شوند.

وی گفت: حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نخستین خیر مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به منظور پیشبرد اهداف مجمع و احیاء تاریخ و تمدن منطقه اختصاص داده است.

میرحسینی با اشاره به اینکه کمک‌های خیرین در راستای مرمت و احیای بناهای تاریخی منطقه سیستان و ایجاد کاربری مناسب هزینه می‌شود، بیان کرد: مرمت و تعیین کاربری مناسب برای این بناها و جریان یافتن زندگی در آنها  باعث معرفی و حفاظت بیشتر و ایجاد اشتغال و توسعه هدفمند و پایدار می‌شود، در واقع سرمایه‌گذاری در میراث فرهنگی یک سرمایه‌گذاری استراتژیک و هویت‌بخش است.

 

کد خبر 1001394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha