شهرک‌های جدید صهیونیستی در شمال بیت‌المقدس

رژیم صهیونیستی چهار پروژه شهرک سازی در کرانه باختری را تصویب کرده و در حال ساخت ۹۰۰۰ واحد مسکونی در شمال بیت المقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، رژیم صهیونیستی چهار پروژه شهرک سازی در کرانه باختری را تصویب کرده و در حال ساخت 9000 واحد مسکونی در شمال بیت المقدس است.

 

روز یکشنبه ، میری ریگف ، وزیر حمل و نقل اسرائیل چهار پروژه اسکان جدید در کرانه باختری اشغالی را تصویب کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطین Ma'an ، به نقل از کانال 11 اسرائیل ، کمیته برنامه ریزی و ساختمان شهرداری بیت القمدس نیز ساخت این واحدهای مسکونی را تایید کرده است.

 

به گفته این منابع ، هزاران واحد جدید مسکونی در نزدیکی فرودگاه بین المللی متروکه قلندیه ساخته خواهد شد که زمین های آن در اوایل دهه 1970 اشغال شده بود.

 

طرح توسعه شهرک سازی در آتاروت چندین سال پیش تنظیم شده بود ولی فشارهای بین المللی مانع این کار شده بود.

 

بر اساس طرحی به اصطلاح صلح خاورمیانه که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اوایل سال جاری از آن رونمایی کرد ، اسرائیل بر کل القدس و همچنین شهرک سازی در سرزمین های اشغالی حاکمیت خواهد داشت.

 

فلسطینیان این طرح را به عنوان یک توطئه رد کرده اند زیرا آنها خواستار شرق قدس القدس به عنوان پایتخت کشور خود هستند و بسیاری معتقدند که گسترش شهرک با هدف احاطه پایتخت فلسطین است.

 

بیش از 600هزار یهودی در بیش از 230 شهرک ساخته شده از زمان اشغال اسرائیل در سرزمین های فلسطین در کرانه باختری و قدس شرقی ساکن هستند.

کد خبر 1001422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha