بحران اقتصادی لبنان با حذف یارانه‌های مردمی شدیدتر خواهد شد

سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که حذف یارانه ها در لبنان بدون تضمین حمایت از افراد آسیب پذیر به یک فاجعه اجتماعی منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که حذف یارانه ها در لبنان بدون تضمین حمایت از افراد آسیب پذیر به یک فاجعه اجتماعی منجر می شود.

 

در حالی که لبنان در بحران مالی عمیقی به سر می برد ، بانک مرکزی با تامین ارز واردکنندگان با نرخ ارز قدیمی 1500 پوند لبنان به دلار ، یارانه کالاهای اساسی را پرداخت کرده است.

 

رئیس بانک مرکزی ، ریاض سلامه ، گفت هفته گذشته می توان یارانه ها را فقط برای دو ماه دیگر حفظ کرد و از دولت خواست تا طرحی را ارائه دهد.

 

اگرچه لبنان با شدیدترین بحران از زمان جنگ داخلی بین سالهای 1975 و 1990 روبرو است ، اما سیاستگذاری توسط رقابتهای قدیمی بین سیاستمداران متواضع فلج شده است. سعد الحریری برای تشکیل دولت جدید در ماه اکتبر نامزد شد اما هنوز درباره آن توافق نشده است.

 

نماینده یونیسف در لبنان و مدیر منطقه ای ILO در یک متن نوشت: تاثیر حذف یارانه های قیمت بر روی آسیب پذیرترین خانوارهای کشور بسیار زیاد خواهد بود و با این وجود تقریباً هیچ چیزی برای کمک به کاهش پاییز وجود ندارد.

کد خبر 1001432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha