برگزاری نمایشگاه آستان ولایت در کانون صیاد شیرازی روستای نازول ملایر

ترکاشوند گفت: در آستانه ۹ دی روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت نمایشگاه آستان ولایت در کانون صیاد شیرازی روستای نازول ملایر برگزار می‌شود.

«جعفر ترکاشوند»در گفت وگو با خبرنگار شبستان  در ملایر گفت: کانون فرهنگی هنری صیاد شیرازی ملایر به عنوان کانون معین یکی از فعالترین کانون‌های شهرستان ملایر و استان همدان  با بیش از دو دهه فعالیت و حدود 800 نفر عضو  است.

مدیر کانون فرهنگی، هنری  صیاد شیرازی روستای نازول ملایر با اشاره به فعالیت این کانون در همه برنامه‌ها و مناسبتها در طول سال های گذشته بیان کرد: از زمان شیوع کرونا فعالیتهای این کانون محدود شده اما تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تا کنون این کانون در جمع آوری و توزیع بسته‌های معیشتی، ضد عفونی معابر، اطلاع رسانی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و.. فعالیت داشته گفت: در حال حاضر نیز همه فعالیت ها و برنامه های  این کانون در سامانه بچه های  مسجد ثبت می شود  و بسسیای از برنامه ها نیز به صورت مجازی برای اعضای کانون در حال انجام است.

وی  اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم را از جمله برنامه های در حال انجام این کانون برشمرد و گفت:هر هفته روزهای سه شنبه تعداد محدودی از اعضای کانون با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دیدار داریم که این برنامه با محوریت مسجد بین مسجد و خانواده شهدا پیوند می سازد و چنین برنامه ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم است که این کانون به عنوان اولین کانون شهرستان در اجرای طرح سه شنبه های تکریم است.


مدیر کانون فرهنگی، هنری صیاد شیرازی روستای نازول ملایر برگزاری  دوره های آموزشی  با همکاری فنی و حرفه ای برای بانوان را از دیگر برنامه های در حال انجام کانون برشمرد و گفت: سه دوره کلاس آموزشی شامل دوره  قالی بافی، گلیم بافی و گپه بافی در سطح روستا در حال برگزاری است که در هر کدام از این کلاس ها 30 نفر ثبت نام کرده اند .

وی گفت: که علاوه بر بانوان خود روستا از دیگر نقاط شهرستان از جمله روستاهای اطراف نیز بوده و  این کلاسها  با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت ۶ نفر ، ۶ نفر  و به مدت یک دوره سه ماهه در حال برگزاری است که بعد از دوره آموزشی افراد شرکت کننده در صورت موفقیت در آزمون موفق به کسب مدرک فنی و حرفه ای می شوند.

 وی در ادامه از برگزاری مسابقه دلنوشته ای به شهید فخری زاده توسط این کانون خبر داد و گفت: علاقمندان واعضای کانون می توانند آثار خود را به صورت حضوری و یا مجازی تحویل مسئول کانون بدهد که به افراد برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری دو نمایشگاه در ابن کانون خبر داد و گفت: نمایشگاهی شامل 110 خط نوشته با مضمون و احادیث امام رضا(ع) در حال حاضر در این کانون برپا شده است.

ترکاشوند با بیان ابنکه  در آستانه 9 دی ماه سالروز میثاق ملت با ولایت نیز نمایشگاه دیگری با عنوان آستان ولایت در این کانون برپا خواهد شد گفت: در این زمینه  آثار و جملات علما ، مراجع  و روایات و مستنداناتی در خصوص شخصیت مقام معظم رهبری و 9 دی   در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار می گیرد و این نمایشگاه تا 9 دی ماه در کانون برپا خواهد بود.

 وی با بیان اینکه یکی از طرح های ما در کانون با عنوان  طرح لباس مهربانی است گفت: دراین زمینه خیران و نیکوکاران  با اهدای لباس و پوشاک ، قواره چادر،  پارچه لباس، پوشاک بچه گانه و...  به بانوان نیازمند کمک می کنند.

وی با بیان ابنکه در حال حاضر 80 مورد کمک در این زمینه جمع آوری و تحویل کانون شده گفت:  این بسته ها نیز با توجه به شناسایی و نیاز خانوادهها  به زودی بین بانوان نیازمند توزیع می شود.

کد خبر 1001440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha