همراهی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری با طرح ملی «ایران قوی»

مظاهری به استقبال گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از طرح شنبه های کتاب مساجد اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ کتاب در قالب این طرح به صورت مجازی و جمعی معرفی شده است.

«محمدرضا مظاهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری این استان با اجرای گسترده طرح ملی شنبه های کتاب مساجد به صورت مجازی و جمعی توانسته اند کودکان، نوجوانان و جوانان زیادی را جذب کتاب و مسجد کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعضای کانون این استان با اجرای این طرح ضمن ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بستری مناسب برای در خانه ماندن کودکان، نوجوانان و جوانان را فراهم کرده اند.

 

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰۰ کتاب در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد به صورت مجازی و جمعی معرفی شده است.

 

مدیر فهمای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح ملی شنبه های کتاب مساجد در رویداد فهمای سال ۱۳۹۹ با عنوان طرح ملی «ایران قوی» ذیل «رواق کتاب» با محوریت ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

مظاهری افزود: رویکرد طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب است که کانون ها و کتابخانه های مساجد در سراسر کشور اجرا می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد کلیپ های یک دقیقه ای از معرفی کتاب توسط امام جماعت و کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد تهیه و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر و در سامانه «بچه های مسجد» بارگذاری می شود.

 

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، آشنایی با ناشران، نویسندگان و کتاب های مفید و نیازسنجی مطالعاتی نوجوانان و جوانان از اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

مظاهری افزود: تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از دیگر اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

کد خبر 1001446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha