رسالت های روحانیت از دیدگاه آیت الله حسینی

آیت الله حسینی گفت: روحانیت همیشه صدای رسای محرومان بوده و در سختی‎ها و مشکلات بدون چشم داشت در مسیر خدمت خالصانه قدم برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، ششمین نشست شورای حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (18 آذر) به میزبانی حوزه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان گچساران برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به بیان مطالبی پیرامون رسالت حوزه علمیه و روحانیت پرداختند.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» گفت: یکی از نخستین وظایف روحانیت و اساسی ترین وظیفهای که بر دوش عالمان دین قرار گرفته، فهم دین و ارزشهای دینی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حوزههای علمیه از ابتدا تاکنون مرکز دین پژوهی و تحقیق درباره دین و ارزشهای دینی و تفقه در دین، بوده و ان شاء الله با عزمی راسخ و بیش از پیش در این راه قدم بر می دارد.

 

وی در ادامه، لازمه این امر را توجه ویژه به مساله پژوهش در حوزه های علمیه دانست و یادآور شد:  یکی دیگر از رسالت های مهم حوزه های علمیه و روحانیت، دفاع از دین، پاسخگویی به شبهات و جلوگیری از انحرافات است‌.

آیت الله حسینی ادامه داد: امروزه با شرایط به وجود آمده جامعه به ویژه جوانان پاک فطرت ما در معرض انواع شبهات و انحرافات هستند و گرایش روز افزون به سمت رسانه های جمعی سنگینی این بار را بر دوش روحانیت بیش از پیش خواهد کرد.

 

رئیس شورای حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسالت دیگر روحانیت مردمی بودن، همراهی و توجه به اقشار مختلف جامعه و از جنس مردم بودن روحانیت است.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه صدای رسای محرومان بوده و در سختیها و مشکلات بدون چشم داشت در مسیر خدمت خالصانه قدم برداشته است.

 

آیت الله حسینی گفت: الحمدلله در این ایام حضور پر رنگ طلبه ها را در نقش های مختلف شاهد بودیم و این باید ادامه پیدا کند و تقویت و حمایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از اساسی ترین و ضروری ترین رسالت روحانیت را انقلابی بودن دانست و گفت: انقلابی بودن و بصیرت داشتن روحانیت همیشه او را از انحراف نگاه داشته و در بزنگاه ها و هنگام نیاز آنها را به میدان آورده است.

کد خبر 1001461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha