کار حداکثری در حوزه علم و فناوری راه مقابله با تحریم است

رحیمی با اشاره به عناوین روزهای هفته پژوهش گفت: کار حداکثری به ویژه در حوزه علم و فناوری راه مقابله با تحریم است.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «غلامحسین رحیمی»، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در نشست خبری که امروز سه شنبه 18 آذر ماه به صورت مجازی برگزار شد، گفت: برخی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بسیار حیرت آور است اما در مقایسه با جوامع پیشرفته دچار نقص و عقب ماندگی هستیم.

 

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به هفته پژوهش افزود: باید در این هفته ارزیابی هایی داشته باشیم و پژوهش در معرض قد و نظر قرار گیرد. همچنین از برگزیدگان پژوهشگر و محقق تجلیل کنیم تا به دیگر پژوهشگران و محققان انگیزه بدهیم.

 

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا هفته پژوهش به صورت ویژه برگزار می شود، گفت: مهمترین راه مقابله با تحریم کار حداکثری است و می توانیم با تحقیقات و فناوری با تحریم ها مقابله کنیم.

 

رحیمی تصریح کرد: محدودیت ها نباید باعث شود تا از کار حداکثری باز بمانیم و پژوهش باید تقویت شود.

 

وی به عناوین هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: روز شنبه 22 آذر ماه روز «پژوهش و فناوری در مدرسه و دانشگاه» نامگذاری شده و در این روز نواختن زنگ پژوهش، تقدیر از برگزیدگان دانش آموزی از رئوس برنامه ها است. روز 23 آذر ماه نیز «مشارکت تولید» نامگذاری شده که دستگاه های اجرایی متناسب با این روز برنامه دارند. روز دوشنبه 24 آذر ماه نیز روز «پژهش، فناوری و جهش تولید» نامگذاری شده است. همچنین روز سه شنبه 25 آذر ماه روز «پژوهش با عنوان بزرگداشت پژوهشگران و فناوران» انتخاب شده است که پژوهشگران و فناوران مورد تجلیل قرار می گیرند. روز چهارشنبه 26 آذر ماه نیز روز «پژوهش، فناوری و علوم انسانی» نامگذاری شده که نشست مدیران ارتباط با صنعت داریم و همچنین همایش نقش علوم انسانی در پژوهش و فناوری برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: روز وحدت حوزه و دانشگاه با عنوان «پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی» برای روز 27 آذر ماه انتخاب شده که افتتاح نمایشگاه دستاوردها، تعاملات بین المللی پژوهش و فناوری را داریم.

کد خبر 1001486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha