دوره پنجم مدیریت شهری موفق شده خدمتی را برای احیای توس ارائه دهد

نوروزی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد طی سال‌های اخیر موفق شده حداقل خدمتی را برای احیای توس ارائه دهد، گفت: امیدواریم با تداوم این اقدامات و پروژه‌های مختلف فضای مناسب‌تری را برای بازدیدکنندگان این مجموعه ارزشمند فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احمد نوروزی» امروز( ۱۸ آذر) در حاشیه بازدید از پروژه‌های بهسازی جلوخان آرامگاه فردوسی و اتصال آن به کهندژ با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد طی سال‌های اخیر موفق شده حداقل خدمتی را برای احیای توس ارائه دهد، اظهارکرد: امیدواریم با تداوم این اقدامات و پروژه‌های مختلف فضای مناسب‌تری را برای بازدیدکنندگان این مجموعه ارزشمند فراهم آورد.

 

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با اشاره به اثر فاخر شاهنامه که بیش از هزار سال قبل توسط فردوسی، شاعر نامدار ایرانی سراییده شده و مورد اقبال فارسی‌زبانان دنیاست، گفت: وجود این آرامگاه فرصت بسیار بی‌نظیری را ایجاد کرده و از آن باید در جهت معرفی فرهنگ غنی ایرانی و همچنین فرهنگ رضوی بهره گرفت و ارتباط خوبی بین این دو فرهنگ اصیل، بیش از پیش شکل داد.

 

نوروزی در ادامه افزود: با پیش‌بینی برنامه‌های متنوع و گسترده و جذب گردشگر از اقصی نقاط دنیا، حتی غیرفارسی‌زبانان علاقه‌مند به اساطیر، می‌توان از ره‌گذر این فعالیت‌ها، اشتغالزایی و درآمدزایی کرد و موجب بهبود شرایط شد.

 

وی با تاکید بر اینکه این تغییر به معنی رهاکردن بیشتر محدوده‌هاست، گفت: تمامی این اراضی دارای مالک است و نباید فضایی را بلاتکلیف به حال خود رها کنیم؛ این بلاتکلیفی دستاوردی جز ساخت‌وسازهای غیرمجاز که الان هم شاهد آن هستیم، نخواهد داشت.

 

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد اظهارکرد: امروز برای تغییر شرایط یک محدوده بسیار کوچک، صدها میلیاردتومان پول نیاز داریم، پس بهتر است که برای اراضی برنامه داشته باشیم و طرح متناسب با مجموعه توس را تهیه و اجرایی کنیم.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد گفت: واقعیت موجود را باید ببینیم و از آن درس بگیریم ولی متاسفانه همچنان اشتباهات را تکرار می‌کنیم و همین امر سبب شده فرصت‌های بسیار زیادی را دست بدهیم.

کد خبر 1001558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha