توزیع ۶۷۰ دستگاه لپ تاپ و تبلت در بین دانشجویان و دانش آموزان مددجوی ایلامی

تعداد ۶۷۰ دستگاه لپ تاپ و تبلت در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مدیرکل کمیته امداد استان در بین دانشجویان و دانش آموزان مددجوی کمیته امداد این استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام، صبح امروز(۱۸ آذر) در این مراسم اظهار کرد: از این تعداد، 150 دستگاه لپ تاپ بوده که با مشارکت کمیته امداد و موسسه خیریه عترت بوتراب تهیه شده و بین دانشجویان و دانش آموزان  یتیم و نخبه  مددجو توزیع می شود  و برای تهیه این تعداد لپ تاپ بیش از 30 میلیارد ریال هزینه شده است.


«قنبر موسی نژاد» تصریح کرد: همچنین تعداد 520  دستگاه تبلت به ارزش 16 میلیارد ریال  نیز که با همکاری کمیته امداد و خیرین نیکوکار تهیه و خریداری شده اند، امروز در  بین دانش آموزان و دانشجویان مددجو که نیازمند این اقلام هستند توزیع می شود.


مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به اینکه توانمندسازی فرهنگی خانواده های مددجو یکی از رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: تأمین لوازم تحصیلی ضروری قشر دانشجو و دانش آموز مددجو در چارچوب خدمات فرهنگی امداد به خانواده ها و در راستای  توانمندسازی آنان است.


موسی نژاد ابراز کرد: هم اکنون بیش از 9500 دانش آموز و دانشجو در استان ایلام از خدمات کمیته امداد استان برخوردار هستند و هدف این نهاد حمایت از این قشر و ارائه خدمات تحصیلی و معیشتی به آنان زمینه شکوفا شدن استعدادهایشان است.


وی با اشاره به کمک های مردم خیر و نیکوکار استان به قشر دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت این نهاد، گفت: در جشن عاطفه های امسال بیش از ۷ میلیارد تومان در قالب کمک های نقدی، بسته های تحصیلی و معیشتی و تهیه لوازم تحصیلی آنان  به این قشر کمک شده است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: به فعلیت رسیدن استعدادها و ظرفیت های قشر محروم جامعه نیازمند کمک  دستگاهی  که به نوعی پشتیبانی کننده است و کمیته امداد توانسته به خوبی این وظیفه را عهده دار شود.


حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» افزود: پشتیبانی از قشر محروم و نیازمند جامعه و کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنان بهترین نوع خدمت بوده و باعث می شود استعدادهای این قشر به شکوفایی برسد و این افراد بتوانند در آینده به خدمت گذاران شایسته ای برای مردم تبدیل شوند.


وی تصریح کرد: در طول تاریخ بسیاری از دانشمندان و شخصیت های علمی و مذهبی از دل محرومیت ها بیرون آمده اند و توانسته اند خدمات شایانی به بشریت ارائه دهند که نمونه های آن پیامبر مکرم اسلام (ص) و دانشمندان بزرگ هستند.


حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه از مشارکت موسسه عترت بوتراب در تأمین لوازم تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان مددجوی کمیته امداد و دیگر خدمات این موسسه در استان ایلام تقدیر کرد.


گفتنی است، در پایان این مراسم به تعداد 5 نفر از دانشجویان حاضر به نمایندگی از دیگر دانش آموزان و دانشجویان 5 دستگاه لپ تاپ تحویل شد.

کد خبر 1001559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha