نهادهای متولی باید نسبت به تعیین تکلیف طرح راهبردی توس اقدام کنند

مهدی نیا گفت: نهادهای متولی باید نسبت به تعیین تکلیف طرح راهبردی توس و طرح تفضیلی این منطقه اقدام کنند تا شهرداری بتواند به استناد این طرح‌های مصوب پاسخگوی نیازهای شهروندان ساکن باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدهادی مهدی ‌نیا» امروز( ۱۸ آذر) در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از جلوخان آرامگاه فردوسی و مسیر اتصال آن به کهندژ با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته اقدامات بسیار مناسب و شایسته‌ای در حوزه توس انجام شده است، اظهارکرد: خرسندیم که مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم توانسته آنچه طی سال های گذشته و پس از فرمان رهبری در سال ۷۵، به فردوسی و توس بدهکار بوده‌ایم را جامعه عمل بپوشاند.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: حجم کار در این محدوده بسیار زیاد است و امیدواریم مدیریت شهری مشهد طی سال ‌های آتی نیز اهتمام داشته داشته باشد و نسبت به توس، از منظر گردشگری و همچنین ساکنان، که افراد کم‌برخورداری هستند، توجه‌ ویژه‌تری مبذول نماید.

 

مهدی ‌نیا با اشاره به الحاق بخشی از روستاها و پهنه‌های محدوده تاریخی توس به محدوده شهر مشهد، افزود: زمانی که یک بافت وارد محدوده شهری می‌شود، ساکنان آن محدوده انتظار دارند که خدماتی در سطح شهر دریافت کنند ولی متاسفانه به دلیل طولانی شدن فرآیند تهیه و تصویب طرح‌ها، مدیریت شهری نتوانسته خواسته‌های به حق مردم ساکن را پاسخگویی کند.

 

وی از وزارت راه و شهرسازی، شورای عالی شهرسازی و استانداری خراسان رضوی خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف طرح راهبردی توس و طرح تفصیلی این محدوده اقدام نمایند تا شهرداری بتواند به استناد این طرح‌های مصوب پاسخگوی نیازهای شهروندان ساکن باشد.

 

مهدی‌نیا با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مشهد طی ۳ سال و نیم گذشته بیش از وظیفه قانونی خود در محدوده توس فعالیت کرده است، تصریح کرد: ما نشان دادیم و ثابت کردیم که در حوزه توس، پای کار هستیم و اکنون دیگر دستگاه‌ها متولی نیز باید پای کار بیایند تا اقدامات مفیدتر و موثرتری داشته باشیم.

کد خبر 1001565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha