باید طرح جامع مسکن استان در نقاط شهری و روستایی تدوین شود

میرجعفریان بر لزوم تدوین طرح جامع مسکن استان در نقاط شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: مسکن نیاز اساسی بسیاری از خانوارهای ایرانی بوده که باید برای آن برنامه‌ریزی ‌های لازم انجام گیرد و در گام اول نیاز واقعی مسکن استان به صورت مستند استخراج شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید کمال‌الدین میرجعفریان» امروز(۱۸ آذر) در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی استان بر لزوم تدوین طرح جامع مسکن استان در نقاط شهری و روستایی تاکید و اظهار کرد: مسکن نیاز اساسی بسیاری از خانوارهای ایرانی بوده که باید برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد و در گام اول نیاز واقعی مسکن استان به صورت مستند استخراج شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بر لزوم استفاده از کلیه ظرفیت‌ها برای تولید مسکن تاکید کرد و افزود: هم ‌اکنون برنامه اصلی دولت برای رفع نیاز مسکن، طرح اقدام ملی تامین مسکن بوده که مورد تاکید ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی است.

 

وی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر دست اندرکاران طرح اقدام ملی مسکن در استان خراسان رضوی تاکید داشت و تصریح کرد: ان‌شاءالله با پیگیری‌ها، جلسات مستمر و هم ‌افزایی کلیه دستگاه‌های ذیربط، روند این طرح در استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.

 

میرجعفریان یکی دیگر از تکالیف ابلاغی دولت را اتمام واحدهای باقی مانده مسکن مهر اعلام کرد و گفت: این طرح از سالیان گذشته آغاز و باید مشکلات توسط اداره کل راه و شهرسازی جمع‌بندی و برای اتخاذ تصمیم به استانداری اعلام شود تا اقدام مقتضی صورت گیرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به تصمیم بسیار مهم هیئت وزیران اشاره کرد و افزود: بر طبق مصوبه هیئت دولت، دستگاه‌های دولتی می‌توانند اراضی مازاد در اختیار خود را اعلام تا پس از بررسی ‌های کارشناسی، تغییر کاربری آن انجام و برای تامین مسکن در اختیار پرسنل خود این دستگاه‌ها قرار گیرد.

کد خبر 1001597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha