جهاد بچه های کانون علویون در بحبوبه جولان کرونا/روایت ساخت سرپناه برای نیازمندان

کانون های فرهنگی هنری مساجد ازجمله ظرفیت ها و سرمایه های مهم نظام جمهوری اسلامی به شمار می روند که طی قریب به سه دهه از عمر بابرکتشان، همواره هرجا که انقلاب، نظام و مردم به حضورشان نیاز داشته اند، آگاهانه و به صورت آتش به اختیار وارد صحنه شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودان، پس از تولد نامبارک ویروس کرونا در کشور چین، زنگ هشدار اپیدمی این ویروس منحوس از اسفند ماه سال گذشته در کشور ما نیز به صدا درآمد و به علت ناشناخته بودن آن و عدم وجود واکسن، ضرورت پیشگیری و مقابله با آن از سوی متولیان وزارت بهداشت گوشزد شد.

 

از همان روزهای نخست، ظرفیت های مردمی ازجمله کانون های فرهنگی هنری مساجد آمادگی خود را جهت تبیین دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی برای آحاد جامعه اعلام کردند و به جرات می توان گفت که طی 9 ماه و اندی از اپیدمی کرونا، این مراکز عملکرد قابل قبولی داشته اند.

 

بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در راستای آگاهی بخشی به مردم پیرامون کروناویروس و راه های پیشگیری و مقابله با آن، تهیه گروه های جهادی و ضدعفونی و گندزدایی معابر و مراکز پرتردد و گاها منازل روستائیان، جلب مشارکت خیرین و نهادها و تهیه و توزیع بسته های ارزاق و همچنین بسته های مواد بهداشتی، اجرای برنامه های فرهنگی هنری به منظور تقویت روحیه امید و نشاط در بین مردم بخشی از اقدامات کانون ها در ایام کرونایی است.

 

« ایران قوی »، عنوان طرحی جامع و کامل از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست و بخشی از آن در قالب کمک های مومنانه دیده شده است که کانون ها با توجه به پتانسیل و ظرفیت خود در ایام کرونایی از نیازمندان دستگیری و حمایت خواهند کرد.

 

کانون فرهنگی هنری علویون مسجد جامع شهر دهبارز شهرستان رودان یکی از کانون هایی است که با درک صحیح شرایط و برخورداری ارتباط تنگاتنگ و موثر با بدنه بسیج، اقدام به راه اندازی گروه جهادی و رسیدگی به امور ایتام و نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در قالب طرح ملی « ایران قوی » کرده است.

 

« مهدی نایبی »، مدیر کانون فرهنگی هنری علویون گفت: همزمان با شیوع کروناویروس، گروه جهادی متشکل از 30 نفر از جوانان زبده کانون و پایگاه مقاومت بسیج تشکیل شد.

 

وی هدف از تشکیل این گروه را شناسایی نیازهای محرومین و تلاش در جهت رفع آن با بهره گیری از ظرفیت خیرین ذکر کرد و افزود: ساخت سرپناه، حمام، سرویس بهداشتی و دیوارکشی حیاط منازل ایتام و نیازمندان و ضدعفونی و نظافت محلات در دستور کار این گروه قرار دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علویون با بیان اینکه آخرین اقدام اعضای گروه دیوارکشی منزل یکی از نیازمندان همسایه مسجد جامع است، خاطرنشان کرد: تیم 10 نفره جهادی روز جمعه هفته گذشته کار دیوارکشی منزل این خانواده که تحت پوشش کمیته امداد هستند را انجام دادند.

 

وی عنوان کرد: هزینه این پروژه از محل کمک های اعضای کانون و بسیج و خیرین تامین شد.

 

نایبی یادآور شد: گروه جهادی کانون فرهنگی هنری علویون تاکنون یک اتاق، چهار چشمه سرویس بهداشتی و حمام، سه مورد دیوارکشی انجام داده است.

 

وی اضافه کرد: اجرای عملیات ضدعفونی، گندزدایی و نظافت کوچه ها، معابر، و اماکن پرتردد و منازل بیماران کرونایی(درصورت ارائه درخواست) از دیگر فعالیت های این گروه جهادی است.

 

کانون فرهنگی هنری علویون سال 1390 در مسجد جامع شهر رودان تاسیس شد و از کانون های پیشگام در رشته قرآنی، سرود، اردویی و فعالیت های جهادی در بین کانون های مساجد استان هرمزگان است.

 


گفتنی است؛ شهرستان رودان در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر بندرعباس قرار دارد و به علت آب و هوای مناسب و وجود آب فراوان و وجود باغ های زیبا و مزارع کشاورزی به بهشت جنوب شهره است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1001603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha