۵۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام اختصاص یافت

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه گرمسیری ایلام اختصاص یافته است، گفت: این پروژه به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، « قاسم سلیمانی دشتکی» ظهر سه شنبه در حاشیه بهره برداری از ۸ طرح آب و برق ایلام که به صورت ویدئوکنفرانس توسط وزیر نیرو صورت گرفت، اظهار کرد: سامانه گرمسیری به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم استان در حوزه آب و خاک و کشاورزی شناخته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح سامانه گرمسیری از حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که باید تحت پوشش این سامانه قرار می‌گرفت هنوز در ۱۷ هزار هکتار لوله گذاری انجام نشده است، افزود: امسال حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به تکمیل این طرح اختصاص پیدا کرده است.

 

استاندار ایلام  تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز با پیگیری‌ها و تلاش‌های استان و وزارتخانه ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه اختصاص یافته اما این اعتبار کمتر از آن است که بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و برای اتمام آن به ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

 

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه قبل از دولت تدبیر و امید حدود ۶۹۰ میلیارد تومان در حوزه امور آب در استان ایلام سرمایه‌گذاری صورت گرفته، گفت: در دولت تدبیر و امید این رقم به بالاتر از یک هزار میلیارد تومان سیده است.

 

استاندار ایلام  با اشاره به اینکه در خصوص سدهای استان هم توجهات خوبی صورت گرفته است، گفت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی برای این سدها در نظر گرفته شده اما نیاز است که برای سدهای میمه، چناره و سیکان اعتبارات از ردیف های دیگر هم در این زمینه در نظر گرفته شود.

 

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به این موضوع که مشکلات استان وجود کم آبی و در بسیاری از موارد کدورت آب در شهرهای استان از جمله شهر پرجمعیت ایلام است، تاکید کرد: در این زمینه شهر ایلام بعنوان مرکز استان نیازمند توجه جدی است.

 

وی در ادامه با عنوان این مطلب که قبل از دولت تدبیر و امید حدود ۶۹۰ میلیارد تومان و ۵۰ میلیون یورو در حوزه امور آب در استان ایلام سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید این رقم به بالاتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان و  ۲۴ میلیون یورو رسیده است.

 

 

کد خبر 1001606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha