طلاب باید مطالبه را در جامعه برنامه ‌ریزی کنند

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه طلبه عنصر گفتمان ساز جامعه است، گفت: طلاب باید مطالبه را در جامعه برنامه ‌ریزی و با عاملان دشمن به ‌صورت گفتمانی مقابله کنند و با کار فرهنگی، علمی و سیاسی از استکبار جهانی انتقام بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت ‌الاسلام «روح ‌الله حریزاوی» امروز( ۱۸ آذر) در نشست سیاسی بصیرتی « تبیین نقش طلاب در تحقق انتقام سخت» که به همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه رضویه مشهد به‌ صورت مجازی برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری بعد از ترور شهید فخری زاده به دو نکته‌ « مجازات عاملان و آمران، که وظیفه‌ی نظامیان است» و « راه شهید ادامه یابد، وظیفه‌ی طلاب و عموم مردم » اشاره کردند، بر همین اساس طلبه باید خون‌خواهی کند و به دنبال خون‌ریزی نباشد.

 

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان کل تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه طلبه عنصر گفتمان ساز جامعه است، خاطرنشان کرد: طلاب باید مطالبه را در جامعه برنامه‌ریزی و با عاملان دشمن به‌صورت گفتمانی مقابله کنند و باکار فرهنگی، علمی و سیاسی از استکبار جهانی انتقام بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام همانند منشوری می‌باشد که از هر ضلع آن نوری منعکس می‌شود و دارای ابعاد معنوی، عقلانی، سیاسی، حکومتی و درواقع، تمدنی تاریخ‌ساز است، ابراز کرد: قتال، جهاد فکری، علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و انواع جهاد را تشکیل می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام حریزاوی  به تفاوت مفهوم جهاد با قتال پرداخت و تشریح کرد: جهاد همه‌جانبه و مربوط به اموال و تمایلات و ... می‌باشد، اما قتال، جهاد فیزیکی و با شمشیر در میدان جنگ است.

 

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان کل تبلیغات اسلامی کشور همچنین به جهاد اصغر، مقابله با دشمن ظاهری و جهاد اکبر، مقابله با هوای نفس، اشاره کرد و افزود: جهاد دیگری به نام جهاد کبیر، به معنای عدم تمایل داشتن به دشمن نیز، وجود دارد که به‌واسطه‌ی آن باید فرهنگ نه گفتن به غرب و خواسته‌های آنان را، در جامعه ترویج داد.

 

وی با بیان اینکه در کنار اقسام جهاد، انتقام نیز انواعی دارد،  گفت: انتقام سخت باید انتقامی راهبردی باشد و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تا بیست ‌و پنج سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت لذا آرمان انتقام ما باید نابودی کامل اسرائیل باشد که برای تحقق آن نمی‌توان سریع اقدام کرد، چرا که در این صورت عمل عکس دارد و انتقام دردناک نخواهد بود.

کد خبر 1001630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha